مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

مدل برقی Xpeng Mona M03 با قیمتی عالی و تکنولوژی‌های پیشرفته به بازار می‌آید

کمپانی Xpeng در نمایشگاه چنگدو از مدل برقی Xpeng Mona M03 رونمایی کرد. تنها دو روز پس از رونمایی توجه افراد زیادی به این مدل جلب شد و ثبت پیش سفارش‌ها نیز سرعت گرفت. این سدان برقی کامپکت قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد و می‌تواند جایگزین تسلا مدل ۳ باشد. این مدل با قیمتی برابر با 119,800 یوآن (تقریبا 16,900 دلار) به بازار عرضه می‌شود.

ضریب درگ این خودرو چیزی برابر با 0.194 است که آن را به بهترین مدل در این بخش تبدیل می‌کند. حداکثر برد این خودرو ۶۲۰ کیلومتر برآورد شده و باتری 62.2 کیلووات ساعت نیز توسط کمپانی FinDreams بی‌وای‌دی ساخته می‌شود. دو آپشن موتور ۱۴۰ کیلووات یا ۱۶۰ کیلووات در نظر گرفته شده است و وزن خودرو نیز به ۱۷۳۹ کیلوگرم می‌رسد.

ایرودینامیک و طراحی ظریف بدنه، جلوپنجره بسته، کیفیت بالای مواد بکار رفته همگی از جمله ویژگی‌های خوب این مدل به شمار می‌روند. در کابین به یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۱۵۵ کوالکام می‌رسیم که از ویژگی‌هایی مانند نقشه سه بعدی و دوربین ۳۶۰ درجه پشتیبانی می‌کند.

فرمان جمع‌و‌جور، خروجی تهویه هوا پنهان، سیستم صوتی مجهز به ۱۸ اسپیکر همگی از جمله امکانات منحصر به فرد کابین محسوب می‌شوند. صندوق ۶۲۱ لیتری فضای گسترده‌ای را برای قرار دادن چمدان و سایر وسایل فراهم می‌کند. سانروف پانوراما و صندلی‌های راحت از دیگر ویژگی‌های کاربردی کابین هستند. البته گفته می‌شود که با صندوق بزرگ فضای نشستن سرنشینان عقب کاهش یافته است، همچنین افراد می‌توانند صندلی‌های عقب را تا کرده و ظرفیت صندوق را به ۱۶۰۳ لیتر برسانند.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۷.۴ ثانیه انجام می‌شود، مدل برقی Xpeng Mona M03 با سطح بالایی از رانندگی خودران ارائه شده و با ویژگی نظیر ماندن در خطوط یا Lane Centering Control (LCC) و سیستم L2 عرضه می‌شود. بنابراین این محصول با سیستم تعلیق خوب، فناوری‌های رانندگی و امکانات سواری، تجربه رانندگی فوق‌العاده‌ای را برای افراد ارائه می‌کند.

از دیگر امکانات این محصول می‌توانیم به کروز کنترل تطبیقی، دستیار ماندن در بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار، نظارت بر نقاط کور، هشدار پیش از برخورد، چندین ایربگ، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و نظارت بر فشار تایرها اشاره کنیم. در کل با یک خودرو مقرون به صرفه با تجربه رانندگی عالی روبرو هستیم، که اگرچه سیستم تعلیقی به خوبی خودروهای اسپرت ندارد اما در بخش راحتی و امکانات پیشرفته بهترین انتخاب در بازار محسوب می‌شود. Mona M03 جدید تا سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهد شد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا