مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

مدل Xpeng P7+ با ویژگی‌های جذاب رونمایی شد

اخیرا در کنفرانس Apsara مسئولان Xpeng از مدل جدید Xpeng P7+ رونمایی کردند. در این کنفرانس تمرکز بالایی روی فناوری‌های آینده و هوش مصنوعی در خودروها شده است و سازندگان سعی دارند که تکنولوژی‌ مدل‌های آینده خود را معرفی کنند. این خودرو در زیر پوشش قرار داشت، اما موفق شد توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. بر اساس این تصاویر، این خودرو اولین محصول مجهز به هوش مصنوعی دنیا است و قرار است تا سه ماهه چهارم امسال به صورت رسمی به بازار عرضه شود.

البته کمپانی اعلام کرده است که این مدل نسبت به ورژن P7 کنونی قیمت بالاتری خواهد داشت. مدل P7+ با طراحی شیک، چراغ‌های دو بخشی، چندین دوربین، سنسور رادار موج میلی‌متری و… همراه می‌شود. بنظر می‌رسد که سازنده بخواهد به جای تکنولوژی لیدار از فناوری وابسته به دوربین استفاده کند.

مدل P7+ در بخش ابعاد در اندازه ۵۰۵۶، ۱۹۳۷ و ۱۵۱۲ میلی‌متر به همراه ۳۰۰۰ ‌میلی‌متر فاصله بین دو محور ساخته شده است. این محصول به پلتفرم SEPA 2.0 Xpeng مجهز شده و با دو گزینه موتور یعنی پیشرانه ۱۸۰ کیلووات و پیشرانه ۲۳۰ کیلووات به بازار می‌آید. مدل پایه ۱۹۶۷ کیلوگرم وزن دارد در حالی که مدل پرمیوم با وزنی حدود ۲۷۰۳ کیلوگرم ساخته شده است. هر دو نسخه با چرخ‌های ۱۸ یا ۲۰ اینچی همراه می‌شوند و حداکثر سرعتی برابر با ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهند داشت.

در بخش طراحی با یک استایل کوپه مانند روبرو می‌شویم که عملکرد و آیرودینامیک عالی به آن می‌بخشد. در بخش پشتی با طراحی متمایز چراغ‌های c شکل روبرو هستیم. در داخل چراغ‌های عقب دوربین به کار رفته و اسپویلر کوچکی نیز برای توسعه ظاهر اسپرت آن استفاده شده است.

باتری لیتیوم آهن فسفات Eve Power در این محصول قرار گرفته اما جزئیاتی از ظرفیت باتری مشخص نشده است. کمپانی سعی دارد تا به طور ویژه‌ای روی تکنولوژی‌های هوش مصنوعی تمرکز کرده و این خودرو را تا اواخر امسال به بازار عرضه کند. از جمله محصولات کنونی کمپانی Xpeng می‌توانیم به سدان‌های P7i ،P5 و Mona M03، کراس‌اوورهای G9 و G6 و مینی‌ون X9 اشاره کنیم. P7i به عنوان پرفروش‌ترین مدل این شرکت شناخته شده است.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا