مکمل بنزین
گوناگونخبر

آخرین جزئیات از نسل جدید بی‌ام‌و M5

سری M محصولات بی‌ام‌و یکی از پرطرفدارترین خودروهای اسپرت در دنیا تلقی می‌شوند. در حال حاضر سری 5 بی‌ام‌و از این خط تولید، که M5 نامیده می‌شود، بااینکه یک خودروی عالی در کلاس خودش است اما به اعتقاد خیلی از کارشناسان این مدل برای نشان دادن جایگاه واقعی عنوان M، هنوز جای کار دارد. نسل‌های قبلی این سری، مخصوصا مدل E60 (تولید شده بین سالهای 2003 تا 2009) با پیشرانه 10 سیلندر پرقدرت خود عملکردی به مراتب بهتر از مدل F10 (تولید شده از سال 2011 تا به حالا) امروزی داشتند. خیلی‌ها بی‌ام‌و را به باد انتقاد گرفتند که چرا به جای تمرکز برروی عملکرد در این مدل‌ها، بیشتر توجه خود را به لوکس بودن خودرو معطوف کرده است.

584269

خبرنگاران هوشیار و همیشه در صحنه موفق شدند تصاویری از نسل جدید بی‌ام‌و M5 را اینبار در جنوب اسپانیا ثبت کنند. پیش از این درخبرها آمده بود که این خودروساز آلمانی قصد دارد در سال 2017 میلادی از این نسل جدید رونمایی کند. قبل از این هم تصاویری از این مدل بدست آمده بود اما مثل اینکه اینبار بی‌ام‌و در استفاده از پوشش‌های استتار کمی خساست به خرج داده که همین باعث شده جزئیات بیشتری را از آن متوجه شد. به‌طور مثال حالا می‌توان فهمید که منافذ ورودی هوا در قسمت جلوی این خودرو نسبت به مدل قبلی، بزرگتر طراحی شده‌اند.

584268

نسل جدید M5 که با مدل F90 شناخته خواهد شد، از همان پیشرانه 8 سیلندر تویین توربو بهره می‌برد اما با این تفاوت که قدرت خروجی آن به رقم خارق‌العاده 600 اسب بخاری می‌رسد. برای دست یافتن به این عدد، دینامیک خودرو تغییر قابل توجهی را به خود دیده است. یکی از ایرادات مهم وارده به مدل F10 فعلی، مربوط به بدنه نسبتا سنگین و حجیم آن بود که مانند یک سدان بزرگ طراحی شده است. اما حالا بی‌ام‌و تصمیم گرفته با پایین آوردن وزن خودرو و انجام اصلاحات اساسی در شاسی آن، گام اساسی برای برطرف کردن این مشکل بردارد. علاوه براین تغییرات، شاید بتوان بزرگترین سورپرایز را برای علاقه‌مندان به M5، مجهز شدن آن برای اولین بار به سیستم چهار چرخ متحرک دانست. برای پی‌بردن به اینکه آیا این موارد صحت دارند و همچنین جزئیات نهایی درباره این خودرو، باید صبور بود چراکه بی‌ام‌و M5 قرار است در ماه مارس سال 2017 در نمایشگاه خودوری ژنو به نمایش درآید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا