مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

دنزا Z9 GT با قیمت 47450 دلار به بازار می‌آید

بی‌وای‌دی دنزا Z9 GT با سه موتور برقی در دو نسخه پلاگین هیبریدی و BEV ساخته شده و با قیمتی برابر با 334,800 تا 414,800 یوآن (47,450 تا 58,800 دلار) به بازار عرضه خواهد شد. این محصول قرار است به زودی در اروپا نیز عرضه شود. پیش‌بینی می‌شود که این مدل بدون هیچ شکی در اکثر کشورهای جهان عرضه شده و با فروش بالایی روبرو شود.

خوب است بدانید که از زمان رونمایی این خودرو در ماه آگوست، پیش‌فروش آن با قیمتی برابر با 339,800 تا 419,800 یوآن (48,150 تا 59,500 دلار) آغاز شد. در یک نگاه، با ظاهری شیک روبرو می‌شویم، استایل آن توسط ولفگانگ اگر، طراح آئودی، طراحی شد. دنزا Z9 GT تمام الکتریک در بخش جلویی، به ورودی هوای کوچکی مجهز شده و سپر نیز در ارتفاع پایینی قرار دارد.

نسخه پلاگین هیبریدی با ورودی هوا بزرگتر و سپر تهاجمی‌تر ساخته شده، پس اندازه بزرگتری خواهد داشت. طراحی ظاهری شباهت فراوانی به پورشه پانامرا دارد. حتی ابعاد بدنه نیز با هاچبک پورشه سازگار است و اندازه‌ای برابر با 5180/1990/1480 میلی‌متر دارد. دنزا Z9 GT در چهار رنگ‌بندی ساخته شده که شامل سفید، طوسی، نقره‌ای و مشکی هستند.

چرخ‌ها در اندازه 21 اینچی ساخته شده‌اند. در کابین پنج سرنشینه نیز با یک کنسول مرکزی مجهز به دسته دنده شیشه‌ای و دو پد شارژ بی‌سیم روبرو می‌شویم. یک نمایشگر شناور و یک کلاستر ال‌سی‌دی نیز توجه‌مان را به خود جلب می‌کنند. صندلی‌ سرنشین‌های جلو برقی از امکانات فراوانی برخوردار است. دو یخچال ۴ و ۱۰ لیتری در کابین حضور یافته‌اند تا غذاها و نوشیدنی‌ها را خنک نگه داشته باشند.

سیستم صوتی Devialet، صندلی‌های ردیف دوم برقی قابل تنظیم، تم دو رنگ کابین آپشنال، پلتفرم e3 و سیستم نسل پنجم DM از جمله ویژگی‌های این خودرو هستند. موتور دو لیتری توربوشارژ ۲۰۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و سه موتور برقی با قدرت ترکیبی ۸۵۸ اسب بخار در خودرو حضور دارند. شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت در 3.6 ثانیه انجام می‌شود! باتری 38.5 کیلووات ساعت LFP می‌تواند بردی برابر با 201 کیلومتر تولید کند، البته برد ترکیبی 110 کیلومتر است.

نسخه پلاگین هیبریدی در سه تریم پرو، مکس و اولترا در دسترس افراد قرار خواهد گرفت. هر کدام از تریم‌ها به امکانات متفاوتی مجهز شده‌اند و با صندلی‌هایی با چرم ناپا، دوربین درون کابین و ویژگی‌های فوق‌العاده ساخته شده‌اند. البته نسخه برقی در دو تریم پرو و مکس در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا