مکمل بنزین
اخبار خودرو

فورد: خداحافظ فوکوس، سلام موستانگ

مدیر عامل و رئیس کمپانی فورد، جیم فارلی، اعلام کرده است که این خودروساز دیگر خودروهای «خسته‌کننده» تولید نخواهد کرد و به جای آن به دنبال استفاده از مدل‌های «نمادین» برند برای خط تولید آینده‌اش خواهد بود.

او در گفت‌وگو با نشریه بریتانیایی Car Magazine در مراسم رونمایی از SUV برقی فورد اکسپلورر که در استرالیا عرضه نخواهد شد، به طور قاطعانه‌ای وعده داده است که فوردهای الهام‌بخش و سودآور را در آینده ارائه خواهد کرد.

فارلی گفت: «ما از کسب و کار خودروهای خسته‌کننده خارج می‌شویم و به کسب و کار خودروهای نمادین وارد می‌شویم.»

فورد هنوز تعدادی از مدل‌های واقعی نمادین را در بازار دارد، مانند موستانگ، SUV برانکو (در بازار ایالات متحده) و بازگشت نام «کاپری» در اروپا (که باز هم یک SUV برقی است و برای فروش در استرالیا برنامه‌ریزی نشده است). اما این شرکت دیگر هیچ خودروی تک‌سرنشینی تولید نخواهد کرد. به جز موستانگ، زمانی که مدل فوكوس در پایان سال 2025 از بازار خارج شود، پس از اینکه فورد استرالیا آن را در سال 2022 کنار گذاشت.

این تغییر به معنای پایان مدل‌های محبوبی مانند فیستا و فوكوس ST و همچنین پرچمدار فوكوس RS است. فارلی می‌گوید که مدل‌های پایه‌ای به لحاظ اقتصادی توجیه‌پذیر نبوده‌اند. او افزود: «ما همیشه در مرکز بازار خودروهای سواری رقابت می‌کردیم، که برای مدل‌هایی مانند موندئو، فوكوس و فیستا خوب پیش نرفت.»

او ادامه داد: «این خودروها مورد علاقه بسیاری از مشتریان بودند، اما هرگز نتوانستند سرمایه‌گذاری بیشتری را توجیه کنند، برخلاف وسایل نقلیه تجاری»

فارلی همچنین اشاره کرد که تصور برند فورد در سراسر جهان یکسان بود: «ما یک شرکت همه‌جا حاضر بودیم. اما در برخی نقاط نورانی داشتیم: مراکز میراث ما در سراسر جهان پر از این خودروهای خاص بودند، اما هرگز به جریان اصلی تبدیل نشدند.»

  کی ام سی E30X، برقیِ همه فن حریف /معرفی جدیدترین محصول برقی کرمان موتور

به گفته او، نام‌های جدیدتری نیز می‌توانند به لیست نمادها اضافه شوند، از جمله زیر برند رپتور که بر روی برانکو، F-150 و رنجر استفاده می‌شود، اما متأسفانه فارلی خود در سال 2023 احتمال وجود یک موستانگ رپتور برای آفرود را رد کرده است.

او گفت: «رپتور از مسابقات بیابانی در مکزیک نشأت گرفت و ما آن را جهانی کردیم… داستان رپتور مثال خوبی است از اینکه فکر می‌کنم خودروهای سواری ما باید به کجا بروند.»

فارلی تأکید کرد: «فورد هرگز محصولات مربوط به علاقه‌مندان را تأمین مالی نکرد، آنها همیشه یک کسب و کار جانبی بودند. حالا با موستانگ، رپتور و برانکو، آنها کسب و کار اصلی ما هستند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا