مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

چین، سلطان خودروهای برقی جهان شد

فروش خودروها تنها در 8 ماهه اول سال 2024 در جهان به 58.24 میلیون دستگاه رسید. از این رقم حدودا 9.39 میلیون دستگاه به فروش خودروهای انرژی جدید در جهان برمی‌گردد؛ یعنی حدودا 16.1 درصد از کل فروش جهانی. جالب است بدانید که 10.4 درصد از این میزان از فروش به خودروهای الکتریکی خالص بازمی‌گردد، در حالی که خودروهای پلاگین هیبریدی ۵.۷ و خودروهای هیبریدی ۵.۶ درصد از این رقم را به خود اختصاص می‌دهند.

در طول این مدت، فروش خودروهای انرژی جدید چین به ۶۷ درصد از سهم فروش در جهان رسید، که از تیر ماه تا مرداد ماه ۷۳ درصد برآورد می‌شود. بازار خودروهای الکتریکی خالص و پلاگین هیبریدی نیز به ترتیب ۶۲ و ۷۷ درصد از فروش در چین را به خود اختصاص دادند.

نکته جالب دیگر این است که فروش جهانی خودروهای الکتریکی خالص چینی در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ برابر با ۶۰ درصد بود، این رقم از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ به ۴۸ درصد کاهش پیدا کرد و سپس در سال ۲۰۲۲ به ۶۵ و در سال ۲۰۲۳ به ۶۲ درصد افزایش یافت. این رقم در هشت ماهه اول سال ۲۰۲۴ نیز ۶۲ درصد برآورد می‌شود که واقعا شگفت‌آور است.

بی‌وای‌دی با بیشترین آمار فروش در صدر اول قرار دارد در حالی که تسلا و جیلی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند‌. سهم چین در فروش خودروهای پلاگین هیبریدی در جهان از ۳۰ تا ۵۰ درصد در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ۷۸ درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش یافت که آمار بسیار خوبی شناخته می‌شود. این رقم تا سال ۲۰۲۲ با افزایش خوبی روبرو شده بود اما سپس در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت و دوباره امسال با افزایش روبرو گشت.

  نگاهی کوتاه بر Mercedes CLS؛ خوش چهره آلمانی!

فروش کلی خودروهای انرژی جدید نیز با افزایش بی‌سابقه روبرو شده، چرا که از ۱۳ درصد در سال ۲۰۲۲، ۱۶ درصد در ۲۰۲۳، به 36.4 درصد در سال ۲۰۲۴ رسید. در این آمار، آلمان ۱۶ درصد، نروژ ۶۰.۶ درصد، ایالت متحده آمریکا ۹ درصد و ژاپن تنها ۳ درصد را به خود اختصاص دادند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا