مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

حضور آمیتیس خودرو با نیسان سیلفی در نمایشگاه تبریز

بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودروی تبریز از 17 تا 20 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. این نمایشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی خودرویی در غرب کشور، هرساله اهمیت زیادی برای مردم و خودروسازان داشته و امسال هم شرکت‌های مختلفی در آن حضور پیدا می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها، آمیتیس خودرو است. این شرکت که زیر چتر گروه ایران روور قرار دارد، نیسان سیلفی را در تبریز به نمایش درخواهد آورد.

سیلفی سدان کامپکتی است که در بازارهای سراسر جهان عرضه می‌شود و از فروش بالایی برخوردار است. این خودرو که در بازار آمریکا با نام سنترا عرضه می‌شود، در نسخه هیبرید ژنراتوری به ایران آمده است. این یعنی نیروی حرکتی خودرو توسط یک موتور الکتریکی با 136 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تأمین می‌شود و بنابراین خبری از گیربکس معمولی نیست و انتقال نیروی موتور الکتریکی توسط یک گیربکس تک سرعته صورت می‌گیرد. علاوه بر این، زیر کاپوت هم یک پیشرانه 1.2 لیتری بنزینی تنفس طبیعی با 72 اسب بخار قدرت قرار دارد که نقش ژنراتور را بازی می‌کند و فقط به شارژ باطری‌ها می‌پردازد. این یعنی موتور الکتریکی هیچ اتصال مستقیمی با چرخ‌ها ندارد.

به لطف این قوای محرکه، سیلفی شبیه خودروهای الکتریکی رفتار می‌کند و شتاب فوری خواهد داشت ولی درعین‌حال، وجود یک پیشرانه بنزینی برای شارژ باطری‌ها، نگرانی از بابت شعاع حرکتی محدود و اتمام شارژ باطری را برطرف خواهد کرد. همچنین ازآنجایی‌که این پیشرانه همیشه در حالت بهینه کار خواهد کرد، مصرف سوخت بسیار پایینی در حدود 4 لیتری در هر صد کیلومتر خواهد داشت. این ویژگی‌ها در کنار پشتیبانی گروه ایران روور از بابت تأمین قطعات و خدمات پس از فروش، می‌تواند باعث موفقیت نیسان سیلفی وارداتی آمیتیس خودرو در بازار کشورمان شود.

  لیست برخی از تامین کنندگان قطعات کراس اوور ری را ایران خودرو معلوم شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا