مکمل بنزین
اخبار خودرو

BYD با سیستم ADS 3.0 هواوی!

در تاریخ 6 اکتبر، یک وبلاگ‌نویس چینی عکسی از مدل جدید SUV فنگ چنگ باو (FCB) باو 5 را منتشر کرد. ظاهر کلی این خودرو تغییر چندانی نسبت به مدل فعلی نداشته است، اما تفاوت قابل توجهی که به چشم می‌آید، وجود لیزر روی سقف خودرو است. همچنین ممکن است لبه پایینی آینه‌های جانبی با حسگرهای دیگری تزئین شده باشد. به نظر می‌رسد این مدل جدید باو 5 به سیستم رانندگی پیشرفته Huawei ADS 3.0 مجهز باشد، مشابه با مدل FCB باو 8.

در تاریخ 27 اوت، BYD به طور رسمی اعلام کرد که برند FCB این شرکت با برند هوشمند رانندگی Qiankun Huawei همکاری خواهد کرد و اولین مدلی که از این فناوری بهره‌مند می‌شود، SUV FCB باو 8 خواهد بود. در نمایشگاه خودرو چنگدو 2024، شیونگ تیانبو، مدیرعامل BYD FCB، گفت که سایر خودروهای FCB نیز در آینده به راه‌حل‌های هوشمند رانندگی هواوی مجهز خواهند شد. همچنین BYD اعلام کرده است که در برنامه‌ریزی کلی خود برای رانندگی هوشمند، استراتژی “دوگانه موازی” را دنبال می‌کند: همکاری باز و تحقیق مستقل.

نکته قابل توجه این است که وانگ چوانفو، مدیرعامل BYD، اهمیت زیادی به رانندگی هوشمند می‌دهد. طبق گفته یانگ دونگشنگ، مدیرعامل بخش رانندگی هوشمند BYD، در یک مصاحبه رسانه‌ای، این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در مورد برنامه‌ریزی محصولات آینده، شیونگ تیانبو فاش کرد که FCB علاوه بر SUV های سخت‌افزار، خودروهای شهری و سدان‌ها را نیز خواهد داشت. از مدل باو 3 به بعد، FCB یک مالکیت معنوی (IP) جدید را معرفی خواهد کرد و مالکیت معنوی سری FCB تنها برای خودروهای بزرگ باقی خواهد ماند در حالی که خودروهای FCB همزمان با چندین IP ساخته خواهند شد.

  جزئیاتی از مک‌لارن P15 منتشر شد!

برای مرجع، سری فعلی FCB باو 5 (با مشخصات) که در حال حاضر به فروش می‌رسد، قیمت آن بین 239,800 تا 302,800 یوان (34,200 تا 43,100 دلار آمریکا) است. باو 5 به عنوان اولین محصول برند FCB در نوامبر 2023 معرفی شد. در سپتامبر، باو 5 تعداد 5,422 واحد فروش داشت و مجموع فروش آن به 36,135 واحد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا