مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودروبرگزیده‌ها

پراید برقی رسما رونمایی شد!

کیا در سال ۲۰۲۴ به ۸۰ سالگی نزدیک می‌شود و حالا این خودروسازی قصد دارد با ایجاد تغییراتی در یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های خود این اتفاق را جشن بگیرد. این مدل همان کیا 1993 Pride LX است، اما اکنون به جای موتور بنزینی ۱.۳ لیتری، با یک باتری قدرتمند و دو موتور برقی همراه می‌شود.

این در حالی است که هنوز گیربکس پنج سرعته دستی در آن حضور دارد. البته کمپانی به بازطراحی کیت کلاچ خودرو پرداخته تا با قدرت بیشتر هماهنگ شود.

کیا پراید برقی توسط کمپانی کیاموتورز بریتانیا و شرکت الکتروژنیک توسعه خواهد یافت. کیا 1993 Pride LX برقی ارتقا یافته از دو بسته باتری ۱۰ کیلووات ساعت استفاده می‌کند و هر دو وزنی حدود ۲۰ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه می‌کنند. موتور تکی برقی و گیربکس پنج سرعته وظیفه هدایت چرخ‌های جلو را بر عهده دارند. این موتور توسط شرکت Electrogenic باز طراحی شده و با کلاچ جدید شاهد قدرت و عملکرد بهتری هستیم.

سه حالت رانندگی آن شامل اکو، اسپرت و اتوماتیک هستند. حالت اول بیشترین برد را به ارمغان می‌آورد‌. این مود به گونه‌ای تجربه رانندگی با مدل بنزینی اصلی را شبیه‌سازی می‌کند و می‌تواند 60 اسب بخار قدرت و 118 نیوتن متر گشتاور تولید کند. تنها 11.8 ثانیه زمان نیاز است تا خودرو به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

در حالت اسپرت، تا 107 اسب بخار قدرت و 234 نیوتن متر گشتاور تولید می‌شود. پس این مقدار  77.7 درصد بیشتر خواهد بود‌. این پیشرانه الکتریکی به این هاچ‌بک جمع‌وجور کمک می‌کند تا در مدت زمان تخمینی 8.0 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

در حالت اتوماتیک، عملکرد بهتری فراهم می‌شود و ترمز پاسخ قوی‌تری را ارائه می‌کند‌. در این حالت به دلیل محدودیت دور موتور حداکثر سرعت کاهش می‌یابد. رنگ بدنه به سفید تغییر کرده، همان رنگی که در کیا EV3 ،EV6 و سایر خودروهای الکتریکی مشاهده می‌شود. چراغ‌های جلو و عقب ارتقا یافته‌اند.

  محبوب‌ترین خودروها در شبکه اجتماعی اینستاگرام

تغییراتی در کاسه چراغ‌های جلو و عقب اعمال شده اما در کابین، همان کلاستر قبلی با تغییر کمی به چشم می‌خورد و نشانگر سوخت اکنون شارژ باتری را نشان می‌دهد. فضای داخلی به رنگ خاکستری طراحی شده و روی صندلی‌ها و کفپوش‌ها نیز از رنگ‌های سبز لیمویی استفاده شد. همان استایلی که در Kia EV6 GT به کار رفته بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره همراه ما باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا