مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

آئودی Q6 اسپرت‌بک E-Tron 2025 رونمایی شد

آئودی ویژگی‌های مدل Q6 اسپورت بک E-Tron را منتشر کرده است. این خودرو با سیستم چهارچرخ متحرک و پک باتری بزرگ‌تر عرضه می‌شود. تخمین زده می‌شود که دامنه آن 483 کیلومتر و قدرتی برابر با 422 اسب بخار تولید شود. آئودی اعلام کرد که این خودرو در بهار یا تابستان آینده در ایالات متحده به فروش می‌رسد و جزئیات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.

آئودی هم‌اکنون در سبد محصولات خود دو مدل به نام Q4 اسپورت بک E-Tron و Q8 اسپورت بک E-Tron دارد. این برند در نمایشگاه خودروی پاریس 2024 از Q6 E-Tron اسپورت بک رونمایی خواهد کرد. نسل جدید در بخش طراحی تغییراتی به خود دیده و با ضریب درگ کمتر یعنی 0.26 به بازار می‌آید.

بنظر می‌رسد که کمپانی برای طراحی خط سقف آن از کوپه TT نسل اول الهام گرفته باشد. سایر بخش‌ها نسبت به این مدل در اندازه بزرگتری طراحی شده‌اند. در بخش ظاهری به چراغ‌هایی با طراحی زیبا می‌رسیم. بنابراین این وجه تمایز خوبی با Q4 اسپورت بک E-Tron است. ظرفیت صندوق 511 لیتر است که با تا کردن صندلی‌ها، به 1,373 لیتر افزایش می‌یابد. صندوق جلویی 64 لیتر است و می‌توانید برای قرار دادن وسایل مختلف از آن استفاده کنید. آئودی در سراسر کابین نیز از 25 لیتر فضای اضافی استفاده کرد.

در کابین، نمایشگر سه بخشی قرار گرفته که شامل صفحه نمایش 14.5 اینچی اطلاعات سرگرمی، نمایشگر 11.9 اینچی برای راننده و صفحه نمایش 10.9 اینچی برای مسافران می‌شوند‌. علاقمندان می‌توانند از نسخه‌های دیفرانسیل عقب با یک موتور یا مدل‌های مجهز به کواترو با سیستم دو موتوره استفاده کنند. دو باتری 75.8 و 94.9 کیلووات ساعت در دسترس افراد قرار می‌گیرد.

  نیسان پاترول به کمک حافظت از کرگدن آفریقایی می‌رود!

مدل پرمیوم با 483 اسب بخار قدرت می‌تواند در کمتر از 4.3 ثانیه به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. آئودی Q6 اسپورت بک E-Tron کواترو 382 اسب بخار قدرت دارد که در 5.9 ثانیه به این شتاب می‌رسد. مدل پایه با 248 اسب بخار قدرت در ۷ ثانیه به شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد.

اگر به دنبال مدلی با بیشترین میزان برد هستید، Q6 اسپورت بک E-Tron Performance با دیفرانسیل عقب بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این خودرو می‌تواند با یک بار شارژ و با باتری بزرگ‌تر 94.9 کیلووات ساعتی تا 408 مایل (656 کیلومتر) برد را به ارمغان بیاورد. مدل ارزان‌تر با باتری 75.8 کیلووات ساعتی می‌تواند 339 مایل (545 کیلومتر) برد تولید کند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا