مکمل بنزین
گوناگونخبر

اینفینیتی QX30، ارزانترین کراس‌اوور لوکس در بازار آمریکا

خودروهای کراس‌اوور به قدری مورد استقبال مردم در سراسر دینا واقع شده‌اند که حالا خودروسازان سعی می‌کنند تا جای ممکن در مدل‌های تولیدی خود تنوع ایجاد کنند. شاید دلایل اصلی مقبولیت بالای این خودروها را بتوان به قیمت مناسب، ابعاد نسبتا کوچک و مشخصات فنی در حد SUV ها مربوط کرد. کمپانی ژاپنی نیسان در سال 2011 به‌منظور ورود جدی به این حوزه، با گروه آلمانی دایملر وارد همکاری شد و با استفاده از پلتفرم مرسدس بنز GLA یک مدل مفهمومی را تولید و در نمایشگاه ژنو همان سال به نمایش گذاشت.

585925

چند سال بعد، یعنی در سال 2015، نتیجه این خودروی مفهومی، تولید کراس‌اوور لوکس این شرکت با عنوان اینفینیتی QX30 شد. اگرچه خیلی‌ها نیسان را متهم کردند که در طراحی این خودرو از مزدا 3 تقلید کرده است ولی باید گفت هرچه هست این شرکت در طراحی ظاهری آن بسیار هوشمندانه عمل کرده چراکه شدیدا مورد توجه مشتریان آمریکایی قرار گرفته است. البته این خودرو در کشورهای اروپایی، همچون انگلستان هم توانسته آمار فروش خوبی را برای نیسان بدست آورد.

585921

این خودرو در چهار مدل معمولی، Luxury، Premium و اسپرت عرضه شده که قیمت آنها به ترتیب 29950، 32600، 35300 و 38500 دلار تعیین شده است. همه این قیمت‌ها مربوط به نسخه تک دیفرانسیل (FWD) این خودرو می‌شود اما می‌توان با پرداخت تقریبا 1000 دلار بیشتر، در دو مدل Luxury و Premium آپشن چهار چرخ متحرک (AWD)را هم سفارش داد.

585919

با توجه به مدل پایه که قیمتی زیر 30 هزار دلار دارد باید گفت اینفینیتی QX30 از محصولات هم‌رده در کمپانی‌های مطرحی همچون بی‌ام‌و، آئودی و مرسدس بنز ارزانتر است. باید به این موضوع هم اشاره کنیم که در تمامی مدل‌های این خودرو دقیقا از همان پیشرانه مرسدس بنز GLA استفاده شده که یک نمونه 2 لیتری 4 سیلندر و مجهز به توربوشارژر با توانایی تولید 208 اسب بخار است. پس به‌نظر منطقی می‌رسد تا با قیمتی پاییتنر، یک مرسدس بنز لوکس را در پوشش اینفینیتی QX30 خریداری کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام
    این همکاری شرکتها خیلی همکاری خوبی و به صرفه ای هست مثلا همین اینفنیتی را داخلش ببینید صفحه کیلومتر و کلید روشن شدن چراغها به صورت گردان سیستم تهویه مطبوع را دقیقا از مدلهای بنز استفاه کرده حتی کلیدهای روی فرمان .واقعا چرا که نه؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا