مکمل بنزین
گوناگونخبر

استون مارتین برای جنگ با فراری و مک‌لارن آماده می‌شود!

مدتی پیش و درست درخلال رونمایی از ابرخودروی AM-RB 001، که یک محصول مشترک بین استون مارتین و ردبول است، شایعاتی ایجاد شده بود مبنی‌بر اینکه این شرکت انگلیسی قصد دارد در یک طرح بلند پروازانه خودرویی اسپرت و از نوع موتور وسط را برای رقابت مستقیم با رقبایی همچون فراری و مک‌لارن تولید کند. اما ظاهرا این شایعه رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته چراکه طی نشست خبری آقای اندی پالمر، مدیرعامل شرکت استون مارتین، برنامه تولید یک خودروی سوپر اسپرت از نوع موتور وسط بعنوان بخشی از پروژه قرن دوم این شرکت، رسما اعلام شد.

586824

عنوان “پروژه قرن دوم” به یکی از برنامه‌های جدی استون مارتین در زمینه تولید محصولات جدید اختصاص دارد و طی آن شرکت تلاش می‌کند تا در هفت سال پی‌در‌پی، هفت محصول کاملا جدید را طراحی و عرضه کند. براساس این گزارش‌های منتشر شده، یکی از این خودروهای جدید قرار است بعنوان رقیب اصلی مدل‌هایی همچون فراری 488 و مک‌لارن 650S باشد. به گفته آقای پالمر، ابرخودروی فوق العاده AM-RB 001 بعنوان شاکله و بیس اصلی تمامی محصولات آینده این پروژه استون مارتین خواهد بود. یعنی تمامی مدل‌های اسپرت و جدید این شرکت که از نوع موتور وسط باشند، مبتنی بر این پلتفرم توسعه می‌یابند.

586825

اخیرا آقای آدریان نیولی، مدیر ارشد بخش فنی شرکت ردبول، هم از علاقه خود برای تولید خودروهای اسپرتی خبرداده بود که اکثر مردم بتوانند با آنها رانندگی کنند. شاید این نوع نگرش که بواسطه همکاری استون مارتین و ردبول ایجاد شده، کمی باعث نگرانی رقبا شود. به هرحال تولید خودروهای سوپر اسپرتی که سلیقه اکثر مردم عادی را پوشش دهد و همینطور توانمندی در خرید را لحاظ کند، مطمئنا باعث کاهش سهم بازار خیلی از خودروسازان فعال در این حوزه خواهد شد. زمان عرضه شدن این خودروی جدید هنوز مشخص نشده ولی باتوجه به زمان‌بر بودن عرضه رسمی AM-RB 001 ، احتمالا تا سه سال آینده خبری از آن نخواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا