مکمل بنزین
گوناگونآموزش

هر خودرو چگونه ریموت و کلید خود را می‌شناسد؟!

همان طور که می‌دانید کلید یک خودرو با خودرو دیگر حتی اگر از یک مدل نیز باشند، متفاوت است و البته اکنون به کمک قابلیت ایموبلایزر امنیت کلی‌ آن‌ها نیز افزایش یافته و هر خودرو تنها با کلید خود روشن می‌شود که شاید جالب باشد کمی بیشتر به این موضوع تمرکز کنیم.

Car-Keys

ریموت کنترل خودرو‌ها نیز همانند کلیدشان بر اساس هر خودرو متفاوت است و شما با ریموت یک خودرو قادر نخواهید بود تا خودرو دیگر را باز کنید. اما هر خودرو ریموت و کلید خود را چگونه می‌شناسد؟ این موضوعی است که شاید در ذهن بسیاری از افراد باشد و ما در این مقاله تصمیم داریم تا فرآيند این کار را مورد ارزیابی قرار دهیم.

در نگاه دقیق‌تر به این موضوع متوجه خواهیم شد که تمام این کار‌ها توسط کامپیوتر خودرو (که اکنون در اغلب خودرو‌های داخلی نیز وجود دارد) انجام می‌شود و شناسایی کلید و ریموت نیز از طریق همین بخش که اصطلاحا ECU نامیده می‌شود، صورت می‌گیرد. در ابتدا کمپانی تولید کننده از طریق اقدامات نرم افزاری کلید و ریموت را به کامپیوتر خودرو می‌شناساند و در واقع از آن لحظه امنیت خودرو تضمین می‌شود. البته گاهی در زمان‌های دیگر نیز می‌توان یک کلید و ریموت جدید را به کامپیوتر دستگاه شناساند.

در ویدیو زیر شما فرآيند کامل این کار را مشاهده خواهید کرد:

[aparat]IDF4N[/aparat]

همان طور که مشاهده کردید از طریق یک دستگاه، تکنسین‌ها می‌توانند کلید و ریموت را به سادگی به خودرو بشناسانند.

سعید میرزاپور

عشق به آی‌تی و خودرو باعث شده که بتوانم با تغییرات سریع دنیا همگام باشم؛ امیدوارم در کنار یکدیگر تجربه خوبی از نرمی تکنولوژی و غرش خودرو داشته باشیم!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. دعا می کنم که صاحب ماشین هیچوقت کلید و ریموتشو گم نکنه.
    اونم صاحب ماشینی که تو ایران زندگی میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا