مکمل بنزین
گوناگونخبر

خاص‌ترین سوپر اسپرت تیتانیومی دنیا را ببینید!

سال گذشته بود که خبر تولید یک خودروی تیتانیومی در رده سوپر اسپرت‌ها، به یکی از سوژه‌های جذاب دنیای خودروها بدل شد. این مدل که توسط شرکت ایتالیایی – چینی Icona طراحی شده، Vulcano Titanium نام دارد و تنها خودروی موجود دردنیاست که کاملا از تیتانیوم ساخته شده است. حالا بعد از 12 ماه از متولد شدن و عرض اندام کافی، این خودرو به فروش خواهد رسید. اما به نظر شما این سوپر اسپرت خاص چقدر می‌ارزد؟

587474

قیمت تعیین شده برای این مدل، نزدیک به 2.8 میلیون دلار است و قرار شده ماه سپتامبر سال جاری میلادی و پس از نمایش رسمی در نمایشگاه اختصاصی Salon Prive انگلستان، به فروش برسد. اما چرا باید حدودا 3 میلیون دلار بابت ولکانو تیتانیومی پرداخت؟ این خودرو در قلب خود به یک پیشرانه 6.2 لیتری 8 سیلندر سوپرشارژردار مجهز شده که دقیقا همان مدل به‌کار رفته شده در کوروت C6 ZR1 است. مجموع این سیستم قادر است تا 670 اسب بخار قدرت و 840 نیوتن برمتر گشتاور را تولید کند.

587463

نتیجه اینکه شتاب آن از صفر تا 96 کیلومتر برساعت ظرف 2.8 ثانیه محقق می‌شود و حداکثر سرعت آن نیز به 355 کیلومتر برساعت می‌رسد. اما مطمئنا یک مشتری برای بهره‌مندی از این ویژگی‌های فنی، اصلا لازم نیست تا چنین مبلغی را هزینه کند. ولی نکته اصلی اینجاست که این پول برای چیز دیگری پرداخت می‌شود! شما با خرید این خودرو تنها نمونه موجود در دنیا را در اختیار خواهید داشت که اولا کاملا از تیتانیوم ساخته شده و درثانی حدودا 10000 ساعت کار برروی آن انجام شده است. یکی از دلایلی که بدنه کاملا دست ساز آن بدون رنگ باقی مانده، برای به معرض نمایش گذاشتن جنس تیتانیومی آن است.

587473

نیروی پیشرانه از طریق یک سیستم انتقال اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. رینگ‌های آلومینیومی این خودرو در قسمت جلو دارای سایز 20 اینچ و در قسمت عقب 21 اینچی هستند. برای لاستیک‌ها ترجیح داده شده تا از مدل پیرلی P Zeroes استفاده شود و ترمزها هم از کامپوزیت سرامیک – کربن ساخته شده‌اند. به فضای داخلی این خودرو خیلی اهمیت داده نشده و اوج ظرافت طراحی را فقط می‌توان در دو نمایشگر به کار رفته شده مشاهده کرد. یکی در مرکز داشبورد و برای اهداف سرگرمی که ردیفی از سوئیچ‌های کنترلی هم در زیر آن قرار گرفته و دیگری با ابعاد 12.3 اینچ بعنوان صفحه کیلومتر و نمایش اطلاعات مرتبط با آن درنظر گرفته شده است.

587469

شرکت Icona اعلام کرده که این سوپر اسپرت تیتانیومی موفق شده در پیست نورنبرگ رینگ رکورد 7 دقیقه و 20 ثانیه را ثبت کند که به طور حتم زمان قابل توجهی محسوب می‌شود. البته به عقیده خیلی ها ظاهر این خودرو کمی ترسناک و غیرعادی است به‌طوریکه امکان دارد باعث ترس اطرافیان شود. مطمئنا خیلی از ثروتمندان برای خرید این خودرو داوطلب خواهند شد تا مثل همیشه، خاص بودن را به رخ دیگران بکشند!

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. كشور هاي ديگه خودرو ميسازن ما هم خودرو داريم ميسازيم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا