مکمل بنزین
گوناگونخبر

همکاری فولکس واگن با تاتا موتورز برای تولید یک خودروی بسیار ارزان

مروری بر گذشته‌ای نه چندان دور نشان می‌دهد که گروه بزرگ فولکس واگن در زمینه مشارکت‌های فنی با کشورهای قاره آسیا، خیلی مطمئن ظاهر نشده است. به‌طور مثال فعالیت‌هایی که قرار بود با شرکت پروتن صورت بگیرد ولی اصلا وارد مرحله عمل نشد و یا تشکیل یک اتحاد با شرکت سوزوکی که در پایان سر از دادگاه درآورد! البته بی‌انصافی است اگر به موارد موفقی همچون مشارکت با شرکت چینی FAW‌ اشاره نکنیم. با امید به اینکه این مشکلات مجددا بوجود نیایند، باید گفت خبرهایی رسیده مبنی براینکه فولکس واگن قصد دارد با خودروساز بزرگ دومین کشور پرجمعیت دینا، یعنی تاتا موتورز هند وارد مشارکت شود.

587041

به گزارش یک مجله معتبر آلمانی، فولکس واگن قصد دارد با تاتا یک همکاری مشترک را نه فقط به خاطر حضور پررنگتر در کشور هند که سال‌ها به دنبال آن بود، آغاز کند بلکه هدف اصلی کسب مهارت‌های فنی به منظور توسعه یک خودروی جدید و بسیار ارزان قیمت است. در عوض، فولکس واگن هم متعهد می‌شود تا برای اهداف آینده تاتا موتورز، فناوری‌های به‌روز و متعددی را در اختیار آن قرار دهد.

587048

اگر خبرهای منتشر شده صحت داشته باشند، باید گفت این مذاکرات به مرحله‌ای رسیده که تاتا موتورز قبول کرده تا به درخواست فولکس واگن، یک خودروی جدید را به طور کامل برای این گروه آلمانی طراحی و تولید کند! تا به امروز هیچ خودروسازی در دنیا این پروژه را که برای یک شرکت بزرگتر خودرو بسازد، انجام نداده است. البته این مطلب هنوز به‌طور رسمی از طرف دو شرکت تائید نشده و بسیار بعید است که بدون توافقات اولیه ملموس، مخصوصا برای تاتا موتورز، این اتفاق رقم بخورد. اما شاید جالب باشد تا یک خودروی تولیدی بسیار ارزان قیمت را با یکی از برندهای اروپایی فولکس واگن ببینیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا