مکمل بنزین
گوناگونخبر

اشکودا کودیاک، یک شاسی بلند خواستنی و قابل احترام!

کمپانی اشکودا، یکی از خودروسازان سطح متوسط اروپا است که معمولا محصولات تولیدی آن از قیمت بسیار مناسبی برخوردارند. اما این به‌معنی تولید خودروهای با کیفیت پایین نیست. این شرکت که مقر اصلی آن در جمهوری چک واقع شده، بعداز اینکه در سال 1991 میلادی به یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن درآمد، تحول خوبی را در صنعت تولید خودرو تجربه کرد. اشکودا در حال حاضر به 102 کشور دنیا خودرو می‌فروشد و قصد دارد تا سال 2025 این تعداد را به 120 کشور افزایش دهد. یکی از جدیدترین محصولات این شرکت که در مراحل پایانی توسعه قرار دارد و اتفاقا بسیار هم خبرساز شده، شاسی بلندی با نام کودیاک (Kodiaq) است.

587746

در جدیدترین تیزری که از این خودرو منتشر شده بهتر می‌توان ظاهر مدرن آن را بررسی کرد. اشکودا کودیاک با تفاوت‌های بسیار اندکی نسبت به مدل مفهومی Vision S، که مدتی قبل رونمایی شده بود، طراحی شده است. این شرکت در طراحی کودیاک، از زبان سنتی خودش استفاده کرده و به وضوح می‌توان آنرا در اکثر قسمت‌های خودرو مشاهده کرد. اما بخش‌های ابداعی و کاملا جدید که در جذابیت آن نقش بسزایی داشتند هم به چشم می‌خورند. به طور مثال چراغ‌های عقب زاویه‌دار و بیرون آمده و همینطور جلوپنجره سه بعدی از مهمترین بخش‌ها با طراحی نوین در کودیاک محسوب می‌شوند.

علاوه براین، خطوط تند و تیز و شکست‌های ایجاده شده روی بدنه، که ماهرانه به کار گرفته شده‌اند، کمک می‌کنند تا شاسی بلند اشکودا کودیاک بتواند عنوان زیباترین SUV هفت نفره دنیا را بدست آورد. سعی شده تا زمان رونمایی رسمی، اطلاعات فنی این خودرو لو نرود، و به‌همین دلیل خیلی نمی‌توان در این باره اظهار نظر کرد. اما احتمال داده می‌شود که از این منظر، نقاط مشترک زیادی بین کودیاک و فولکس واگن تیگوان باشد. بنابراین استفاده از پیشرانه دیزلی 2 لیتری توربوشارژردار با قدرت خروجی 200 اسب بخار بسیار محتمل است. همچنین در بخش فضای کابین هم به احتمال خیلی زیاد شاهد استفاده از صفحه نمایش‌های TFT و لمسی متعدد خواهیم بود، دقیقا مشابه همان چیزی که در نسخه مفهومی Vision S وجود داشت. به هرحال برای پی‌بردن به تمام حقایق مربوط به این خودرو، باید تا نمایشگاه خودروی پاریس منتظر ماند.

587751

بعد از منتشر شدن تصاویر جدیدی از این خودرو، موج نظرات مثبت از سراسر دنیا برای آن سرازیر شده به‌طوریکه آمریکایی‌ها هم نسبت به آن ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند. از دهه 1960 میلادی تا به امروز، هیچ محصولی از اشکودا در آمریکای شمالی فروخته نشده است، اما به‌نظر می‌رسد این خودروی جدید با ظاهر خشن و جسور خود، که مطابق با سلیقه مردم آمریکا هم هست، بتواند فتح بابی برای ورود این خودروساز به این منطقه باشد. از طرفی خیلی از کارشناسان معتقدند به دلیل مشکلات اخیر پیش آمده برای فولکس واگن در خصوص اعلام اطلاعات غلط درباره مصرف سوخت و سطح آلایندگی محصولاتش، احتمال این اتفاق در آینده نزدیک بسیار پایین باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا