مکمل بنزین
گوناگونخبر

امکان تجهیز نسل جدید بی‌ام‌و i3 به ساختار قدیمی کاملا آلومینیومی!

کمپانی بی‌ام‌و اعلام کرده که قصد دارد نسل دوم خودروی تمام الکتریکی خود، یعنی بی‌ام‌و i3 را تا سال 2022 میلادی عرضه کند. به گزارش یک منبع معتبر، بی‌ام‌و مراحل تحقیق و توسعه این خودروی جدید را به طور جدی آغاز کرده است. ظاهرا این خودروساز آلمانی سه گزینه متفاوت را برای طراحی ساختار بی‌ام‌و i3 در نظر دارد تا در کنار مقرون به‌صرفه بودن، به بهترین شکل ممکن بتواند با رقیب اصلی خود، یعنی شورولت بولت، سرشاخ شود.

2017-bmw-i3-8

ابتدا بی‌ام‌و به دنبال این بود تا نسل دوم i3 را تا جای ممکن سبک طراحی کند و به همین منظور سناریوی استفاده از فیبرکربن را در نظر گرفت، یعنی دقیقا ساختاری مشابه به مدل فعلی. اما از آنجائیکه هزینه تمام شده نهایی به دلیل استفاده از این ماده بسیار بالاتر از رقبا می‌شد، گزینه‌های دیگری هم مطرح شدند. در سناریو دوم بحث استفاده از ساختار کاملا آلومینیومی مطرح شد. اگرچه این گزینه از لحاظ بحث تکنولوژیکی به طور جدی از فیبرکربن عقب‌تر است اما صرفه‌جویی ایجاد شده در بحث هزینه‌ها فوق‌العاده چشمگیر خواهد بود. یعنی با کمی پسرفت فنی، می‌توان به خوبی در صحنه رقابت مانور داد.

2017-bmw-i3-5

بی‌ام‌و در سناریوی سوم یک روش ترکیبی را مدنظر قرار داده است. بدین معنی که ساختار کلی i3 از ترکیب چندین ماده مختلف از جمله فیبرکربن، آلومینیوم، پلاستیک و فولاد ساخته شود. همانطورکه توضیح داده شد، این شرکت باواریایی برای توسعه نسل دوم i3 با این سه سناریو مواجه است. مطمئنا باتوجه به پیشرفت‌هایی که در زمینه باتری‌ها صورت گرفته و خواهد گرفت، بی‌ام‌و از نمونه‌های پیشرفته‌تر و با ظرفیت بالاتر استفاده خواهد کرد که به‌ خاطر کاهش وزن ایجاد شده، استفاده از ساختار آلومینیومی با درنظر گرفتن موضوع جدی رقابت و بحث قیمت گذاری، معقوله محتملی به‌نظر می‌رسد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا