مکمل بنزین
گوناگونخبر

آتش گرفتن تسلا مدل S هنگام تست رانندگی

یکی از اتفاقات بسیار بد که در هنگام تست یک خودرو می‌تواند رخ دهد، بروز آتش سوزی است. البته در اکثر مواقع این مشکل می‌تواند از طرف راننده باشد ولی خوب همیشه اینگونه نیست. مثل اینکه امسال را باید سال مشکلات تسلا نامگذاری کرد چراکه باردیگر حادثه‌ای مربوط به محصولات تولیدی این شرکت خبرساز شده است. در این حادثه که در شهر بیاریتز فرانسه اتفاق افتاده، یک خودروی تسلا مدل S P90D که در حال گذراندن چندین تست رانندگی بود، دچار آتش سوزی شده و به طور کامل می‌سوزد.

588410

این حادثه در هنگام انجام پروژه تابستانی شرکت تسلا برای محک زدن پیمایش مسافت طولانی توسط خودروی برقی رخ داده و یک دردسر جدید را برای این شرکت ایجاد کرده است. این تور آزمایشی بعنوان بخشی از برنامه تسلا به مناسبت ثبت رکورد پیمایش 2 میلیارد مایلی محصولاتش در سراسر دنیا که تماما با سوخت پاک و بدون استفاده از سوخت فسیلی انجام شده، درحال برگزار شدن بود که این حادثه رخ داد.

588411

البته باید این رکورد را کمی زیر سوال برد چراکه دود ناشی از این آتش سوزی حتما محیط زیست را آلوده کرده است. در گزارش اعلام شده آمده که قبل از وقوع آتش سوزی صدای بلند و عجیب و غریبی از مجموعه داشبورد خودرو به گوش رسیده و بعد از آن چراغ هشدار مربوط به سیستم شارژ خودرو روشن شده است. بعد از این اتفاق، کارمند شرکت به راننده گفته که خودرو را به کناری بکشد و سریعا هردو پیاده شده که بعد از چند دقیقه شعله‌های آتش ار درون خودرو شروع به زبانه کشیدن می‌کند.

588417

افرادیکه در اطراف این حادثه بودند، سریعا اقدام به ثبت تصاویر این آتش سوزی کردند تا سند و مدرک محکمی در اختیار رقبای تسلا قرار گیرد. هنوز علت آتش سوزی مشخص نشده و خوشبختانه کسی هم در این حادثه صدمه‌ای ندید. همانطورکه گفته شد درحال حاضر تسلا به خاطر حواشی اخیر، مخصوصا در ارتباط با سیستم خودران، زیر ذره بین قرار دارد و این دست اتفاقات برای آن بسیار گران تمام می‌شود. از طرفی احتمال آتش سوزی در یک خودروی برقی به مراتب پایینتر از وقوع آن در نوع بنزینی است که همین باعث کنجکاوی بیشتر کارشناسان برای پی بردن به حقیقت شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا