مکمل بنزین
گوناگونخبر

عنوان ZSX به کدام محصول هوندا مرتبط می‌شود؟

معلوم نیست چرا خودروسازان سعی می‌کنند تا جای ممکن توسعه بعضی از پروژه‌های خود را مخفی نگه دارند، به طوریکه شاید در طول برنامه آنها فقط یک عنوان به بیرون درز کند و اصلا هم قابل ردیابی نباشد! شاید به همین خاطر است که خیلی از خبرنگاران سوژه‌های خود را به صورت مخفیانه و با کمین کردن در محل تست بدست می‌آورند. برای بسیاری از علاقه‌مندان هم به خوبی جاافتاده تا تصاویر و خبرهای شایعه شده را تا زمان عرضه رسمی محصول جدید دنبال کنند.

587918

از مثال بارز این مخفی کاری‌ها می‌توان به سیتروئن DS سال 1955 میلادی و یا فورد GT 2015 اشاره کرد که هیچ اطلاعاتی از آنها تا قبل از رونمایی رسمی به بیرون درز نکرده بود. به نظر می‌رسد باید شرکت هوندا را هم به این نمونه‌ها اضافه کنیم چراکه اخیرا این کمپانی اقدام به ثبت علامت تجاری جدید ZSX نموده اما معلوم نیست این عنوان به کدامیک از محصولات آن مرتبط می‌شود!

587916

مدتی است که هوندا برروی دو پروژه متفاوت برای تولید دو محصول اسپرت کار می‌کند و اطلاعات بسیار جزئی از آنها وجود دارد. یکی از آنها مربوط به توسعه یک خودرو با تکنولوژی مرسوم بنزینی است و دیگری به یک خودروی تمام برقی مربوط می‌شود. اگر عنوان ZSX را آنالیز کنیم، شاید به نحوی بتوان آنرا به پروژه دوم متصل کرد. اگر به حرف Z در ابتدای این علامت تجاری توجه کنیم، احتمالا بتوان با کمی ابتکار آنرا بعنوان حرف اول عبارت zero-emissions، به معنی سطح آلایندگی صفر، دانست.

587926

درست است که هیچ پایه و اساسی برای این ادعا وجود ندارد اما هوندا نشان داده در استفاده از حروف اول برخی از کلمات در نامگذاری محصولات خود سابقه دارد. مثلا در رمزگشایی از NSX مشخص شد که این عنوان از عبارت New Sportscar eXperimental اتخاذ شده است. بنابراین هیچ بعید نیست که عنوان ZSX برای خودروی تمام برقی و اسپرت هوندا در نظر گرفته شده باشد که احتمالا مخفف عبارت Zero-emission Sportscar eXperimental است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا