مکمل بنزین
گوناگونخبر

فورد برای 40 هزار خودروی پلیس فراخوان زد!

کمپانی فورد به تازگی برای 77502 خودروی تولید شده خود در کشور آمریکا، به دلیل نقص فنی، فراخوان زده است. مدل‌های فلکس، تاروس، پلیس شهری (مبتنی بر همان مدل تاروس)، لینکولن MKS و MKT در این فراخوان به چشم می‌خورند. گفته می‌شود پیشرانه تمام خودروهای پلیس به دلیل یک نقص فنی احتمالی، نیاز به بازدید دارند اما در مدل‌های دیگر فقط نسخه‌هایی که به پیشرانه 3.5 لیتری اکوبوست مجهز شده‌اند، نیاز به حضور در این برنامه را دارند. لازم به ذکر است که تمامی این خودروها مربوط به تولیدات سال 2013 تا 2015 میلادی کارخانه فورد هستند.

590294

اما مشکل کجاست؟ این نقض فنی در اثر ایراد داشتن ماژول کنترل سوخت ایجاد می‌شود. وقتی ماژول مورد نظر ایراد پیدا کند، خودرو هنگام استارت زدن روشن نمی‌شود و یا اگر روشن باشد، ناگهان خاموش می‌شود. البته امکان دارد این قطعه هیچ گاه دچار مشکل نشود اما به دلیل چند گزارش ارسال شده و بررسی آن‌ها، شرکت فورد برای بازدید این قطعه و تعویض آن درصورت نیاز، این فراخوان را ترتیب داده است. فراخوان زدن موضوع خیلی مهمی محسوب نمی‌شود اما این‌بار به دلیل درگیر شدن خودروهای پلیس، کمی متفاوت به نظر می‌رسد. به گفته فورد لازم است تا 40 هزار خودروی پلیس که تاریخ تولید آن‌ها به بازه مورد نظر مربوط می‌شود، برای بازبینی به مراکز اصلی منتقل شوند.

590293

البته موضوع فراخوان خودروهای پلیس چیز جدیدی نیست اما این‌بار به خاطر مقیاس بالاترش، حسابی خبرساز شده است. در سال 2002، تعداد 9688 دستگاه خودروی پلیس از نوع دوج شارژر هم به دلیل مشکل برقی فراخوان شده بودند. همچنین اوایل امسال جنرال موتورز تعداد 6280 دستگاه  شورولت کاپریس پلیس را به دلیل احتمال بروز مشکل در سیم کشی سیستم برقی فرمان در شرایط رانندگی سخت و پرفشار، برای بازدید احضار نمود. براساس اطلاعیه فورد، تاکنون هیچ گونه حادثه منجر به خسارت جانی یا مالی به دلیل این مشکل گزارش نشده اما به خاطر حصول اطمینان کامل، این فراخوان ترتیب داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا