مکمل بنزین
گوناگونخبر

بی‌ام‌و بی سرو صدا به تولید Z4 خاتمه داد!

یکی از محصولات به اصطلاح جوان پسند و جذاب بی‌ام‌و که طرفداران خیلی زیادی در سراسر دنیا دارد، بی‌ام‌و Z4 است. این مدل که از سال 2002 جانشین بی‌ام‌و Z3 شده در کلاس خودروهای لوکس جمع و جور و اسپرت قرار دارد و تا به امروز در دونسل تولید شده که تقریبا 7 سال از آخرین نسل تولیدی آن می‌گذرد. اما حالا گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهد گویا بی‌ام‌و تصمیم گرفته به تولید نسل E89 از مدل Z4 خاتمه دهد.

bmw-z4-2

اگرچه این شرکت خودروساز مطرح آلمانی هنوز به‌طور رسمی این موضوع را اعلام نکرده، اما یک منبع معتبر در این کشور مدعی شده که آخرین تولیدات این خودرو در تاریخ 22 آگوست انجام شده و دیگر قرار نیست تولیدی انجام شود. آخرین نسخه از بی‌ام‌و Z4 در نسخه sDrive35is و رنگ خاص نارنجی والنسیایی متالیک تولید شده که این ترکیب یکی از چشم نوازترین گزینه‌های موجود برای یک خودروی اسپرت و مدرن محسوب می‌شود.

bmw-z4-5

درست است که خودروی بی‌ام‌و Z4 هیچگاه در مدل ارتقاء یافته M ظاهر نشده اما تولید نسخه‌هایی که به‌طور ویژه برروی عملکرد متمرکز شده بودند، به خوبی ثابت کردند که چگونه این خودروی اسپرت ریز نقش می‌تواند به بهترین شکل پابه‌پای رقبای سرسختش به رقابت بپردازد! در نسخه sDrive35is، بی‌ام‌و Z4 به یک پیشرانه 6 سیلندر تویین توربو مجهز شده که خروجی آن به 355 اسب بخار و گشتاورش به 500 نیوتن برمتر می‌رسد. همچنین بهره‌مندی از جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه که در مدل M3 هم از آن استفاده شده، انتقال قدرت و تعویض دنده کاملا روان، سریع و بدون نقص را برای Z4 به همراه داشته است. مجموعه این توانمندی‌ها باعث شده تا شتاب صفر تا 100 کیلومتر برساعت این خودرو به 4.5 ثانیه برسد.

bmw-z4-4

از آنجائیکه رقبای اصلی همچون مرسدس بنز SLC و همینطور پورشه باکستر دچار تحول و به روز رسانی جدی شدند، بی‌ام‌و هم تصمیم گرفت تا به فکر یک جانشین برای Z4 باشد که براساس حدس و گمان از عنوان Z5 برای آن استفاده می‌شود. اگرچه جزئیات و اطلاعات بسیار محدودی درباره Z5 وجود دارد اما همینقدر معلوم شده که این مدل جدید با همکاری تویوتا پایه‌ریزی شده به‌طوریکه سهم تویوتا از این برنامه، معرفی نسل جدید سوپرا است. احتمالا بی‌ام‌و برای Z5 از نسخه هیبریدی و همینطور بدنه و شاسی بسیار سبکتر از جنس ترکیبی فیبرکربن و آلومینیوم استفاده کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا