مکمل بنزین
گوناگونخبر

دست پخت جدید خودروسازی جهان؛ تراکتور خودران!

با تازگی اکثر تولیدکنندگان خودروی جهان به فکر تولید و عرضه خودروهای خودران و استفاده از تکنولوژی‌های جدید و به‌روز، برای تولید انواع خودروها افتاده‌اند. تولید خودروهای خودران و استفاده از آنها تا حد زیادی به انسان‌ها کمک خواهد کرد و همین موضوع باعث شده است که پای تجهیزات خودکار و خودران به جهان کشاورزی باز شود. کمپانی CNH (صنایع سنگین ایتالیایی-آمریکایی مستقر در بریتانیا) به همین منظور تراکتوری خودران را ساخته است که بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر از انسان کارهای مورد نیاز کشاورزان بر روی زمین را انجام می‌دهد.

concept-autonomous-tractor-2

شاید ایده تراکتور خودران کمپانی CNH شباهت‌هایی به تراکتور خودران NH مدل T8 هلندی‌ها (تراکتور آبی رنگی که در تصاویر می‌بینید) داشته باشد؛ اما این تراکتور با سخت افزار و نرم‌افزار هوشمند خود؛ یک کشاورزی هوشمندانه را به نمایش می‌گذارد.

concept-autonomous-tractor-17

تراکتور مذکور با استفاده از نرم‌افزار و سخت افزارهای داخلی ؛ کشاورز را تبدیل به یک ناظر می‌کند. البته این موضوع به همین سادگی‌ها نیست! تراکتور باید شکل، اندازه و… زمین کشاورزی را دریافت کند و با استفاده از رادار، دوربین، سیستم تشخیص مانع و… برروی زمین فعالیت کند و در صورت بروز هرگونه مشکلی آن را به کشاورز اطلاع دهد.

concept-autonomous-tractor-9

بنابراین تمام اطلاعات مورد نیاز تراکتور توسط یک سیستم نقش برداری دقیق تهیه شده و کشاورز با استفاده از تبلت، تلفن‌همراه و… بر آن نظارت می‌کند. نرم افزار اختصاصی تراکتور اطلاعاتی مانند سرعت موتور، میزان سوخت، مسیر پیمایش و تصاویری زنده از فرایند فعالیت تراکتور را به کشاورز نشان می‌دهد.

concept-autonomous-tractor-6

در واقع تراکتور غول پیکر و قرمز رنگی که در تصاویر می‌بینید؛ نسخه بروز و جدیدتر تراکتور NH است. راندن و هدایت تراکتور NH بسیار مشکل بوده و تراکتور غول پیکر و قرمز رنگی که در تصاویر می‌بینید(IH) مشکلات موجود در NH را کاهش داده است.

concept-autonomous-tractor-5

تراکتور IH به راحتی و از راه دور برنامه‌ریزی و هدایت می‌شود. این تراکتور مجهز به ترکیبی از سنسورهای پیشرفته برای تشخیص موانع و هشدار وجود آنها به کشاورزان است.

آقای Andreas Klause، مدیر برند تجاری IH می‌گوید: «در بسیاری از نقاط جهان پیدا کردن نیروی کار ماهر در اوج فصل کار بسیار دشوار بوده و ما این چالش را برای مشتریانمان از بین خواهیم برد. ما خودروها و ماشین آلات کشاورزی بسیاری را تولید خواهیم کرد که به صورت خودکار و از راه دور کنترل می‌شوند و تا حد زیادی نیاز مشتریان ما را به کارکنان و کارگران جدید کاهش می‌دهند».

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا