مکمل بنزین
خبر

معرفی کانسپت Varsovia از کشور لهستان

شرکت لهستانی Varsovia Motor با رونمایی از کانسپت هیبریدی Varsovia سعی دارد بازار خودورهای سدان لوکس که پلاگین هیبریدی دارند را سر و سامان ببخشد. این شرکت ترجیح داده برای گام نخست، تصاویر رندر محصول آینده خود را منتشر کند و قرار است در یکی از نمایشگاه‌های خودرو در ماه‌های آینده به‌نمایش گذاشته شود. با وجود تمام اخبار منتشر شده، شرایط تولید این خودرو هنوز در شرایط مبهم قرار دارد، چرا که این شرکت کوچک و نوپا، تصمیم دارد در صورت استقبال عمومی از این خودرو، به آن رنگ واقعیت بپوشاند و تولید بیشتر آن را آغاز کند. اگر تمام شرایط فراهم باشد، تنها ۵۰ دستگاه از این خودرو در سال ۲۰۱۸ تولید خواهد شد.

2016-varsovia-motor-company-concept-2

این خودرو که در واقع یک محصول برقی لهستان است، یک موتور درون سوز نیز در دل خود دارد که برای شارژ باطری‌ها به‌کار گرفته می شود. براساس ادعای این شرکت لهستانی، خودروی مذکور می‌تواند به‌صورت تمام برقی ۳۵۰ کیلومتر را بدون توقف طی کند و اگر مخزن سوخت آن نیز پر باشد می‌تواند ۸۵۰ کیلومتر را طی کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کانسپت Varsovia در حدود ۵ ثانیه خواهد بود.

طراحی این خودرو به‌وسیله استودیوی طراحی Kadler در لهستان انجام شده که گفته می‌شود این استودیو در طراحی آن از موجود تخیلی، پری دریایی الهام گرفته است. چیزی که در کابین ورشو بیشتر درنظر گرفته شده، راحتی سرنشینان عقب است، و طراح این خودرو به جای صندلی سمت شاگرد جلو، یک زیرپایی برای سرنشین عقب قرار داده است. این خودرو مجهز به یک کامپیوتر با اینترنت ماهواره‌ای است تا در طول سفر سرنشینان ثروتمند این خودرو از دنیا غافل نباشند.

2016-varsovia-motor-company-concept-11

این خودروی لوکس اگر به مرحله تولید برسد، حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت و شرکت نیز طیف وسیعی از تجهیزات را برای Varsovia در نظر گرفته است. به‌طور کلی سرنشینان این خودرو، یک اتومبیل لوکس با تجهیزات و تکنولوژی بالا را در اختیار خواهند داشت.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا