مکمل بنزین
گوناگونخبر

ون پرنده مرسدس بنز، راه‌حلی خلاقانه برای ارسال سفارشات!

کمپانی مطرح مرسدس بنز اخیرا با یک شرکت نوپا یا به اصطلاح استارت آپ که در زمینه طراحی پهباد و وسایل پروازی از این دست فعالیت می‌کند، وارد همکاری شده تا یک خودروی ون مفهومی با عنوان Vision Van را به منظور انتقال بسته‌ها و کالاهای نسبتا کوچک و با عملکردی شبیه به بالگرد (طراحی سکوی پرتاپ و سکوی فرود) عرضه کند. اگرچه هنوز سوالات و مسائل بسیار زیادی در زمینه عملی و حتی قانونی بودن استفاده از پهبادها برای انتفال کالا وجود دارند، این ایده از طرف مرسدس بنز و شرکت Matternet به خوبی چگونگی کارکرد این سیستم را نشان می‌دهد.

mb-future-van-cabin-876

در این پروژه به جای اینکه فقط از یک پهباد برای جابه‌جا کردن کالا بین دو ایستگاه مشخص شده استفاده شود، دقیقا مشابه ایده‌ای که آمازون مطرح کرده، این ون همانند دیگر خودروهای عادی که توسط یک راننده در حال تردد در خیابان ها هستند، عمل می‌کند. اما تفاوت اصلی در این خواهد بود که دو پهباد کمکی همراه ون وجود دارند و زمانیکه خودرو به محل‌های شلوغ و پرترافیک و یا بدون امکان تردد برای اتومبیل رسید، این پهبادها وارد عمل می‌شوند.

mercedes-benz-vision_van_concept

بعد از جدا شدن پهباد از ون، به صورت هوشمند و برنامه‌ریزی شده به سمت محل مورد نظر پرواز کرده و بعد از تحویل بسته، مجددا به سمت ون و محل استقرار خود باز می‌گردد. در این حالت هر پهباد می‌تواند کالاهایی حداکثر به وزن 2 کیلوگرم را تا مسافت 20 کیلومتر جابه‌جا کند. ویژن ون مرسدس بنز یک ون تمام برقی است که پیشرانه الکتریکی آن می‌تواند 100 اسب بخار قدرت تولید کند و با اعمال یک محدود کننده از طرف کارخانه برای آن، حداکثر سرعتش هنگام فعالیت روزانه، به 80 کیلومتر برساعت می‌رسد. باتری‌های تجهیز شده در این خودرو این امکان را ایجاد می‌کنند که در حالت شارژ کامل، ون تا 270 کیلومتر مسافت را طی کند. البته به گفته مرسدس بنز، این ایده به صورت 100 درصدی وارد مرحله تجاری سازی نمی‌شود و فقط بخشی از آن و به صورت خاص در محیط های شهری از قبل تعریف شده و به کار گرفته خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا