مکمل بنزین
گوناگونخبر

پورشه پانامرا هیبریدی 2017، در هر 100 کیلومتر فقط 2.5 لیتر می‌سوزاند!

بعد از اینکه کمپانی پورشه از نسل دوم خودروی سدان لوکس و بسیار محبوب خود، یعنی پانامرا رونمایی کرد، حالا تصمیم گرفته با پلاگین هیبریدی آن، خط و نشان جدی برای رقبا بکشد. پورشه در این نسخه جدید که پانامرا 4 E-Hybrid نام دارد، سعی کرده تا ضمن حفظ عملکرد و قدرت بالای خودرو، مصرف سوخت آن را به پایین‌ترین حد ممکن برساند. شاید خروجی 462 اسب بخاری خیلی هیجان‌انگیز به‌نظر نرسد، اما وقتی میانگین مصرف سوخت در هر 100 کیلومتر، فقط 2.5 لیتر اعلام شود و همینطور میزان تولید آلایندگی آن به 56 گرم گاز دی اکسیدکربن در هرکیلومتر رانندگی برسد، مطمئنا باعث شگفتی خواهد شد.

porsche-panamera-e-1

علاوه براین موارد، پورشه اعلام کرده که این خودرو قابلیت این را دارد که به‌طور مستقل و فقط با انرژی الکتریکی، 50 کیلومتر مسافت را با حداکثر سرعت 140 کیلومتر برساعت طی کند. پانامرا هیبریدی در مجموع می‌تواند به حداکثر سرعت 278 کیلومتر برساعت دست پیدا کرده و طی مدت 4.6 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر برساعت برسد. همانطورکه نسخه اصلی پورشه پانامرا جدید مورد تحسین خیلی از کارشناسان و خبرگان صنعت خودرو قرار گرفته، به‌طور حتم پلاگین 4 E-Hybrid هم با توجه به قیمت منطقی 100 هزار یورویی خود، موفق به جلب نظرات مثبت بسیاری خواهد شد.

porsche-panamera-e-7

به‌لطف الهام گرفتن از سیستم الکتریکی استفاده شده در سوپر اسپرت 918 اسپایدر، پیشرانه برقی پانامرا 136 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن برمتر گشتاور تولید می‌کند. همچنین پیشرانه بنزینی که یک نمونه جدید 2.9 لیتری 6 سیلندر توربودار است، می‌تواند 330 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن برمتر گشتاور را تولید کرده که مجموع آنها از طریق یک سیستم انتقال پیشرفته اتوماتیک 8 دنده دوکلاچه PDK، که برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفته، به دل جاده‌ها منتقل شوند. از طرف دیگر، مهندسان بخش طراحی باتری توانستند بدون اینکه از واحد جدیدی استفاده کنند، مقدار انرژی باتری‌های آب خنک لیتیوم یونی را از 9.4 به 14.1 کیلووات ساعت افزایش دهند. این باتری‌ها به صورت ردیفی در کف خودرو تعبیه شده‌اند و مدت زمان لازم برای شارژ آنها از 5.8 به 3.6 ساعت رسیده است. با اضافه شدن حالت اسپرت به مجموع حالت‌های رانندگی، می‌توان به راحتی و از طریق فرمان خودرو، 6 حالت دلخواه را برای لذت بردن از پانامرا هیبریدی انتخاب کرد.

porsche-panamera-e-2

در قسمت نمایش اطلاعات و پشت آمپر این خودرو، المان‌های جدیدی به صورت دیجیتالی که مختص به تصویر کشیدن جزئیات هیبریدی هستند، به چشم می‌خورند. شاید مهمترین بخش مربوط به سنجش انرژی الکتریکی باشد که با استفاده از آن می‌توان مقدار انرژی الکتریکی در حال مصرف، تولید و یا بازسازی شده را مشاهده کرد. مراسم رونمایی رسمی از پانامرا هیبریدی جدید قرار است در نمایشگاه خودروی پاریس برگزار شود ولی درحال حاضر امکان پیش سفارش برای این خودرو وجود دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا