مکمل بنزین
مقایسهبررسیخبر

مقایسه ام‌جی GS با رنو کجار و نیسان قشقایی

کراس‌اوورها برای کسانی که به خودروهای شاسی بلند علاقه دارند ولی قصد سفرهای زیادی را ندارند انتخاب خوبی محسوب می‌شوند، مخصوصا زمانی که یک کراس‌اوور 4×4 جذاب را انتخاب کنند. اکثر مواقع کراس‌اوورهای بنزینی ارزان‌تر از دیزلی ها هستند، اما متاسفانه ام‌جی GS حاضر در این مقایسه با پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری توربو عرضه شده و در آن خبری از موتور دیزلی نیست. اما در مقابل تجهیزات خوبی در این خودرو قرار داده شده مخصوصا مدل فول که با قیمت 20,995 پوند مجهز به گیربکس دوکلاچه با قابلیت تعویض از پشت فرمان است. ما طرفدار رنو کجار هستیم حتی مدل TCe 130 که در این مقایسه استفاده شده و قدرت کمتری نسبت به ام‌جی GS دارد. پلتفرم و پیشرانه این خودرو با نیسان قشقایی محبوب یکسان است. نیسان قشقایی از پیشرانه بنزینی 1.2 لیتری توربو بهره می‌برد. خودروهای حاضر در این مقایسه در حدود ۸۰۰ پوند باهم اختلاف قیمت دارند، با این وجود می‌خواهیم بدانیم کدام یک از این خودروها برتر هستند.

رخ در رخ

mg-gs-vs-renault-kadjar-vs-nissan-qashqai

در نمای مقابل ام‌جی GS ترکیبی از ۲ محصول دیگر است. چراغ‌ها و جلوپنجره‌ GS شباهت زیادی با کجار دارند و کاپوت، مه‌شکن و بخش‌هایی از سپر شبیه به قشقایی طراحی شده‌اند. با این وجود نتیجه خوب شده است و ما شاهد یک خودرو با ظاهر اروپایی هستیم.

کیفیت

mg-gs-vs-renault-kadjar-vs-nissan-qashqai-01
اگرچه پلاستیک بکاررفته در کابین GS مناسب است اما جنس داخلی کجار بسیار بهتر از این خودرو  بوده و بوی چسب نامطبوع در این خودرو، کمی آرامش را تحت تاثیر قرار می دهد. سیستم اطلاعات و سرگرمی باعث بهتر شدن شرایط داخلی کابین شده است. اما در کل این کابین می‌توانست بهتر باشد.

نتیجه نهایی

مقام اول: رنو کجار

renault-kadjar-01
در این رقابت کوتاه بدون شک یک کجار پیروز میدان خواهد بود حتی با وجود پیشرانه TCe 130 که قدرت فوق‌العاده‌ای ندارد و بیشتر عملکرد مناسبی را ارائه می‌کند. کیفیت سواری کجار خوب و بیشترین کاربرد را دارد و قیمت مناسب نیز ارزش خرید این خودرو را بالا می‌برد.

مقام دوم: نیسان قشقایی

nissan-qashqai-02
قشقایی هنوز هم در اروپا محبوب است و رقیب سرسخت بسیاری از کراس‌اوورها محسوب می‌شود. طراحی این خودرو عالی است اما از لحاظ عملکرد از رنو کجار عقب می ماند و از قیمت بالاتری نسبت به کجار برخوردار است.

مقام سوم: ام‌جی GS

mg-gs-01

اما بازیگر نقش اصلی این مقایسه، مقام سوم را به خود اختصاص می‌دهد. یک‌کراس‌اوور خوب با ظهر زیبا و تجهیزات عالی، اما همه اینها برای پیروزی بر رقبا کافی نیست و وجود ضعف در کیفیت کابین، راندمان پایین و استهلاک بالا و قینت بیشتر باعث می‌شود این خودرو به عنوان گزینه سوم در خرید مطرح شود. کیفیت سواری و نوع شاسی نیز به شکلی نیست که بتوانیم بهتر از رقبا آن را نام گذاری کنیم.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا