مکمل بنزین
خبر

نگاهی کوتاه به فولکس‌واگن پاسات GTE با پیشرانه هیبریدی

پیشرانه‌های دیزلی روزبروز جای خود را به موتورهای جدید می‌دهند و فولکس‌واگن نیز به‌دنبال عرضه خودروهای خود با جدیدترین پیشرانه‌های دنیا است. فولکس برای محصولات خود موتور الکتریکی را انتخاب کرده و پاسات GTE جدیدترین نسخه‌ الکتریکی این شرکت محسوب می‌شود. اگرچه این خودرو با نسخه‌های الکتریکی کامل که محدوده‌ حرکتی بالاتری دارند، عرضه شده اما فولکس در پاسات GTE همانند گلف GTE از یک پیشرانه هیبریدی استفاده کرده است.

volkswagen-passat_gte-2015-800-05

در پاسات GTE از ترکیب پیشرانه‌ بنزینی 1.4 لیتری 154 اسب بخاری و موتور الکتریکی 114 اسب بخار استفاده شده که در مجموع 215 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. با نگاه به این پاسات می‌توان فهمید که با گذشته بسیار تغییر کرده است. ظاهر خودرو بسیار به مدل GT شبیه شده و درپوش شارژ در جلوپنجره پنهان شده. LED‌های روشنایی روز قرار گرفته روی سپر نیز بسیار زیبا طراحی شده و انسان را محو خود می‌کند.

volkswagen-passat_gte-2015-800-16

در ظاهر خودرو به جز نوارهای آبی رنگ، اثر دیگری از نشانه‌های خودروهای هیبریدی دیده نمی شود. ظاهر و کیفیت ساخت پاسات بسیار ارتقاء داشته و به سطح بالایی از استاندارد دست پیدا کرده است که احتمالا مشابه آن را در خودروهای بی‌ام‌و خواهید دید. در پاسات هیبریدی حالت‌های زیادی برای دل‌چسب کردن تجربه رانندگی وجود دارد. شما می‌توانید به سادگی عناصر پلاگین را نادیده بگیرید و حالت پیش‌فرض هیبرید تا زمانی که باتری‌ها خالی شوند بین دو منبع قدرت توازنی را ایجاد خواهد کرد. یا اینکه می‌توانید حالت E را انتخاب کنید که می‌تواند خودرو را به مسافت 50 کیلومتر و با حداکثر سرعت 130 کیلومتر در ساعت به‌صورت کاملا الکتریکی حرکت دهد. دکمه GTE فرار داده شده در خودرو عملکرد فوق‌العاده دارد و باعث می شود خروجی حداکثری هر دو پیشرانه به چرخ ها منتقل شود و باعث بهبود عملکرد خودرو می شود. در این حالت پاسات توانسته است شتاب صفر تا ۱۰۰ را در ۷.۶ ثانیه به ثبت برساند.

 

volkswagen-passat_gte-2015-800-21

ما بیش از 280 کیلومتر را با نسخه هیبریدی پاسات در بزرگراه‌ها، راه‌های شهری و خیابان‌ها طی کردیم و مصرف سوخت ۵.۳ لیتری را در این مدل مشاهده کردیم این رقم برای یک خودروی هیبریدی کمی زیاد به نظر می‌رسدو  این میزان مصرف سوخت تقریباً با مصرف مدل دیزلی 2 لیتری برابری می‌کند. این مدل حدود ۱۱۰ کیلو سنگین‌تر از نسخه‌ی دیزلی اتوماتیک شده و این میزان افزایش وزن در چابکی و چالاکی خودرو تاثیر داشته است. کیفیت سواری خودرو کمی کم شده است و در جاده سفت عمل می کند.

volkswagen-passat_gte-2015-800-0d

پاسات GTE یک ترکیب خوب از کارایی، آسایش و راندمان به صورت یک پکیج فراهم می کند ولی مشکلاتی نیز دارد که شرح داده شد. با پیشرانه این خودرو دیگر نگران خالی شدن مخزن سوخت خود نیستید و می‌توانید مسافت طولانی به رانندگی خود با یک خودرو با کیفیت و راحت ادامه دهید.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا