مکمل بنزین
گوناگونخبر

آیا مرسدس‌بنز سر چینی‌ها را کلاه گذاشته است!

به تازگی در یکی از نمایشگا‌ههای خودرو در کشور چین؛ کمپانی مرسدس‌بنز آلمان از نسخه‌ای ویژه و منحصر به فرد از سری E-Class با نام E200L رونمایی کرده است، که تنها در چین تولید و عرضه خواهد شد. فاصله بین دو محور خودروی مذکور نسبت به نسخه اصلی E200 مقداری بیشتر شده و به گفته مسئولان مرسدس‌بنز دلیل ساخت چنین خودرویی رقابت با BMW و آئودی در بازار چین بوده است. با این همه به نظر نمی‌رسد که این خودرو و حتی برند مرسدس‌بنز بابت تولید E200L مورد توجه قرار گیرند. براساس اطلاعات منتشر شده توسط یک سایت طرفداری خودروهای BMW؛ مرسدس بنز مذکور یک شرمساری بزرگ برای تولید کنندگان داخلی و خارجی است! این وبسایت در مقاله‌ای ادعا می‌کند که E200L چینی نسبت به نسخه اصلی حدود 300 کیلوگرم سنگین‌تر شده است. این در حالی است که بدنه نسخه اصلی  E200 از موادی با دوام و فوق سبک ساخته شده و تا حد زیادی نسبت به نسل پیشین خود از نظر ایمنی و عملکرد بهبود یافته است.

beijing-benz-e-class-l

در این بین یک شبکه هواداری کمپانی BMW در نرم‌افزار WeChat؛ درباره مرسدس‌بنز  E200L چینی می‌گوید: «چگونه ممکن است که نسخه چینی E200 با نسخه اصلی آن تفاوت داشته باشد! ما تولید چنین خودرویی را تبریک می‌گوییم!. نویسنده این جمله به این موضوع اشاره می‌کند که نسخه اصلی  E200 حدود 1575 کیلوگرم وزن دارد؛ ولی نسخه چینی  E200 یا E200L، حدود 1870 کیلوگرم وزن دارد!

fuel-consumption-lable

تفاوت زیاد وزن بین دو نسخه اصلی و چینی E200 را نمی‌توان حاصل افزایش فاصله دو محور این خودرو دانست. مرسدس‌بنز با افتخار می‌گوید که یک خودروی فوق‌العاده عالی و قدرتمند را با استفاده از آلومینیوم و فولاد ساخته است که وزن کمی دارد؛ چیزی که در نسخه چینی E200 شاهد آن نیستیم! در واقع مصرف کنندگان چینی نسل قبلی E200 را در قالب چهره‌ای جدیدتر و با نام E200L سوار خواهند شد!

curb-weight-e-class

مرسدس بنز E200L را در کشور چین و برای رقابت با سری 5 محصولات BMW عرضه خواهد کرد. این موضوع قابل درک نیست که خودروی مذکور توسط تولیدکنندگان چینی با افزایش وزن، کاهش ایمنی، افزایش مصرف سوخت، تغییر عملکرد خودرو و… مواجه شود. تولید E200L در کشورچین؛ با کاهش استانداردهای بین‌المللی مرسدس‌بنز  همراه خواهد بود.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا