مکمل بنزین
گوناگون

معرفی خودروهای برتر برای جوانان!

خرید خودرو صفر برای کسانی که تازه‌ می‌خواهند روی پاهایشان بیایستند، مانند دانشجویان، به نظر منطقی نمی‌رسد از همین روی ما در اینجا ۹ خودرو دست دوم مناسب برای جوانان با بودجه‌های متفاوت را معرفی ‌می‌کنیم. خودروها را بر حسب بودجه مالی به سه دسته کم، متوسط و زیاد تقسیم شده‌اند.

خودروهای با سقف بودجه ۱۵۰۰ پوند

 

۱) فورد Fiesta

car-student1

این مدل از چهل سال پیش مدل محبوب در میان بریتانیایی‌ها بوده، سایز آن کوچک و مصرف سوخت آن ۶.۳ لیتر در صد کیلومتر است. مدل ۲۰۰۶ با کارکرد ۱۱۳ هزار کیلومتر در این دسته قرار می‌گیرد.

۲) رنو Clio

dsc_0066

فروش این مدل در بازار جهانی بین سالهای ۲۰۰۵ الی ۲۰۱۳ بود؛ مدل ۲۰۰۷ سایز کوچک با کارکرد ۱۴۵ هزار کیلومتر با موتور ۱.۴ لیتری را می‌توان حدود ۱۵۰۰ پوند خرید. مصرف سوخت این مدل ۶ لیتر دیزل در صد کیلومتراست. قبل از خرید حتما صندلی‌های داخل و سیستم برقی‌اش را کنترل‌ کنید.

۳) کیا Picanto

52375kia

مدل ۲۰۰۷،  ۵ درب دارد که نشان از کاربرد بالای این خودرو است. سایز این اتومبیل از دو اتومبیل بالا کوچکتر است که باعث شده سوخت کمتری نسبت به دو مدل Fiesta و Clio داشته باشد و در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۵.۱ لیتر بسوزاند. برای خرید این اتومبیل بهتر است روغن موتورش کنترل شود.

خودروهای با سقف بودجه ۲۰۰۰ پوند

۴) کورسا Vauxhall

_dsc0446

رانندگی با این مدل بسیار آسان هست و تعداد خودروها با این رنج قیمتی بسیار اندک است. مدل ۲۰۰۷ کورسا با ۱۱۳ هزار کیلومتر کارکرد را می‌توان حدود ۲۰۰۰ پوند خریداری کرد. با این بودجه می‌توان مدل‌های قدیمی‌تر مانند کورسا C را خریداری کنید، اما مزیت این مدل فضای بزرگترداخل کابین و رانندگی راحت است. برای مدل دست دوم بهتر است سیستم ترمز و کلاچ، رادیاتور و چرخ‌ها را بررسی کرد.

۵) اسمارت ForFour

1231328941

این مدل هاچ‌بک متعلق به کارخانه میتسوبیشی است که فروش بالایی نداشت. مدل ۲۰۰۶ نوع ۱.۱ Passion با ۱۱۳ هزار کیلومتر کارکرد را می‌توان حدود ۲۰۰۰ پوند خریداری کرد؛ البته مدل‌های جدیدتر این کارخانه گرانتر و امکانات بیشتری را دارند که پیشنهاد ما خرید مدل با موتور ۱.۵ لیتری دیزلی که مصرف سوخت آن ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است.

۶) سیات Ibiza

39830sea

تولیدات این کارخانه اسپانیایی برای خریداران جوان است و به همین علت است که در بین دانشجویان مشهور است. رانندگی با آن راحت و با وجود سایز کوچک بسیار بدنه مقاومی دارد که در مدل‌های جدید این کارخانه امکانات بیشتری در‌ آنها گنجانده شده است. مدل ۲۰۰۶ با کارکرد ۱۰۰ هزار کیلومتر قیمتی ۲۰۰۰ پوندی دارد که با گذاشتن ۵۰۰ پوند دیگر می‌توان مدل جدید ۲۰۰۸ آن را خریداری کرد. بهتر است قبل از خریداری، این ماشین بسیار با دقت بررسی شود زیرا به احتمال زیاد مالک قبلی آن یک جوان بوده است!

 

خودروهای با سقف بودجه ۳۰۰۰ پوند

۷) تویوتا Yaris

51888toy

این مدل تویوتا مشهور به قابل اطمینان بودن است و به همین دلیل بودجه مالی بیشتری را می‌طلبد. مدل ۲۰۰۷ با کارکرد ۸۰ هزار کیلومتر را حدود ۳۰۰۰ پوند می‌توان خرید. مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۴ لیتر است. قبل از خرید، از سالم بودن جعبه دنده ماشین اطمینان حاصل کنید.

۸) مینی One

52084-b-min

این مدل مینی موفقیت چشمگیری را برای بی‌ام‌و به همراه آورد که دلایل آن طراحی زیبا و امنیت بالا به علت بدنه محکم این اتومبیل بود؛ با این وجود قیمت آن نسبتا بالاست. اگر بودجه خرید این خودرو را دارید، پیشنهاد ما مدل ۲۰۰۷ با ۱۳۰ هزار کیلومتر کارکرد است. قبل از خرید سیستم برقی و بدنه را به خوبی بررسی کنید.

۹) فولکس‌واگن Polo

0413

یکی از مدل‌های جدید ۲۰۰۹ این کارخانه آلمانی با موتور ۱.۲ لیتری و کارکرد ۱۱۳ هزار کیلومتری را می‌توان ۳۰۰۰ پوند خرید. اگر بتوانید سری Match آن را پیدا کنید امکاناتی شامل تهویه هوا و پنجره‌های برقی برای سرنشینان جلو را هم خواهید داشت و در آخر اگر این بودجه را دارید این مدل ارزش خریدن را دارد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام
    در مورد اسمارت بايد بگم ربطي به ميتسوبيشي نداره و در اصل يكي از زير مجموعه هاي دايملر هستش ولي در كل اينجور مطالب جز افسوس و آه چيز ديگه اي نداره چون هيچ كدوم از اينها كه تو ايران نيستند كه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا