مکمل بنزین
گوناگونخبر

فراخوان 4.3 میلیون دستگاهی جنرال‌موتورز؛ باز هم ایربگ!

کمپانی جنرال‌موتورز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حدود 4.3 میلیون دستگاه از تولیداتش در سراسر جهان، از مشکل نرم‌افزاری در قسمت ایربگ‌ها رنج می‌برند و این موضوع تا‌کنون باعث کشته شدن یک نفر و آسیب دیدن سه شخص دیگر شده است.

بحران مرتبط با ایربگ‌های خودرو در کمپانی جنرال‌موتورز به شدت گسترده بوده و این کمپانی در سال‌های اخیر هزینه‌های زیادی برای رفع مشکلات به وجود آمده، کرده است. آخرین فراخوان کمپانی جنرال‌موتورز مربوط به تولیدات کارخانه‌جات این کمپانی در دیترویت بوده است.

به گفته مسئولان؛ مشکل موجود مربوط به ایربگ‌های تاکاتا نیست؛ بلکه این‌بار سنسور سنجش و تشخیص ایربگ به درستی عمل نمی‌کند و در شرایطی که نباید ایربگ‌ها باز شوند شاهد باز شدن ایربگ‌ها هستیم! بر این اساس کمپانی جنرال‌موتورز تمام خودروهای خود و حتی کامیون‌های تولیدی خود را فراخوان کرده است. این فرخوان شامل مدل‌های 2014 تا 2017 بوده و ضربه سنگینی به جنرال‌موتورز وارد خواهد کرد. در این فراخوان مدل‌های جدید خودروهایی مانند؛ بیوک لاکراس، شورلت کوروت، سیلورادو، شورلت تاهو و… حضور دارند. در پی این فراخوان عظیم، سهام کمپانی جنرال‌موتورز 2.8 درصد سقوط کرد. موسسه ایمنی و ترافیک بزرگراه ملی ایالات متحده امریکا، درباره فراخوان جنرال‌موتورز گفته است: «در برخی از خودروهای این کمپانی ممکن است که حسگرهای ایربگ به درستی عمل نکنند و به یکباره و بی هیچ دلیلی باز شده و حادثه آفرین باشند. این فراخوان جهت بازرسی تمام ایربگ‌ها و جلوگیری از خطرات احتمالی استـ».

براساس گزارش جنرال‌موتورز؛ در ماه مه سال جاری میلادی، یک دستگاه سیلورادو مدل 2014 دچار سانحه می‌شود. در این حادثه ایربگ‌ها باز شده و موجب سفت شدن بیش از حد کمربند ایمنی راننده می‌شوند و در نهایت به او آسیب می‌رسانند! پس از این واقع در جریان تستی مشخص شد که ایربگ‌های جنرال‌موتورز مشکل نرم‌افزاری داشته و باید هر چه سریع‌تر در جریان یک فراخوان عظیم مشکل موجود را بر طرف کرد.

در سال 2014 کمپانی جنرال‌موتورز نزدیک به 2.6 میلیون دستگاه از تولیدان خود را به دلیل نقص سیستم سوئیچ فراخوان کرد. در همان سال انبوهی از تولیدات جنرال‌موتورز به دلیل جایگیری بد ایربگ‌ها فراخوان شدند. در مجموعه جنرال‌موتورز بیش از 594 میلیارد دلار  به قربانیان و خسارت دیدگان خودروهایش پرداخت کرده است. تاکنون 124 مرگ و 275 زخمی حاصل اشتباهات جنزال‌موتورز در مونتاژ و استفاده از ایربگ‌های معیوب بوده است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا