مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا: تولید خودروهای برقی ارزانتر از هیبریدی‌ها تمام می شود!

رئیس مهندسان تویوتا بیان کرد ساخت موتورهای الکتریکی ارزانتر از تولید موتور خودروهای هیبریدی است. ساتوشی اگیسو در گفتگو با Forbes اعلام کرد آینده اتومبیل‌های جهان از آن موتورهای برقی خواهد بود اما در حال حاضر خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۵ گرانتر از خودروهای هیبریدی در بازار خواهند بود.

toyota-iq-ev-23

قیمت موتورهای برقی به فاکتورهای زیادی وابسته است، اما خودروهای برقی با قدرت پیمایش تا رنج ۲۵۰ کیلومتر قیمت ساخت کمتری نسبت به خودروهای هیبریدی دارند. با این وجود، بازار جهانی موتورهای قدرتمندتری را تقاضا دارد؛ در حال حاضر تا سال ۲۰۲۵ تولید باتری‌های الکتریکی با قدرت پیمایش ۳۰۰ کیلومتر گرانتر از موتورهای هیبریدی خواهد بود.

toyota-iq-ev-83

در ۱۰ الی ۲۰ سال آتی، تویوتا انتظار دارد که ۵۰ الی ۶۰ درصد از مدل‌های تولیدی‌اش هیبریدی و ۳۰ درصد به بالا تمام برقی باشند. اگرچه زمان زیادی طول خواهد کشید تا بازار جهانی خودرو مملو از خودروهای برقی شود اما این کارخانه پیش‌بینی کرده ۹۰ درصد از خودروهای جهان تا سال ۲۰۵۰ میلادی برقی خواهند بود.

toyota-iq-ev-53

سرپرست این کارخانه اعلام کرد که تویوتا قادر است خودروهای تمام اتوماتیک هیبریدی با قیمتی برابر با مدل‌های دیزلی تولید کند. با وضع قوانین سختگیرانه درباره تولید خودروهای دیزلی با خروجی دی‌اکسید کربن کمتر، باعث می‌شود در آینده نزدیک هزینه تولید خودروهای هیبریدی ارزانتر از خودروهای دیزلی شود که به معنای کنار رفتن خودروهای دیزلی از بازار اتومبیل خواهدبود.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا