مکمل بنزین
گوناگونخبر

تولد ۵۰ سالگی تویوتا کرولا، خودروی همیشه حاضر در تاریخ!

یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ در جهان تویوتا کرولا است که هفته‌ قبل ۵۰ سالگی‌اش را جشن گرفت. نام کرولا از تویوتا Crown برای خودروهای سدان گرفته شده که در زبان لاتین به معنای تاج کوچک است. اولین تویوتا کرولا سال ۱۹۶۶ میلادی به بازار عرضه شد و توانست بیشترین فروش را در میان خودروهای آن زمان در ژاپن بدست آورد. بعد از چندین سال این کارخانه با تقاضای بالای این مدل روبرو شد، به طوریکه از فروش سال اول با تولید ۴۸۰ هزار دستگاه در سال‌های بعد از آن تولیدی بیشتر از یک میلیون دستگاه داشت.

5.1.2

یک سال بعد از معرفی مدل JDM این خودرو، تویوتا این محصول را به بازار اروپا عرضه کرد. در همان سال، (سال ۱۹۶۸)، این مدل به بازار آمریکای شمالی راه پیدا کرد و بعد از آن اولین کارخانه‌های برون‌مرزی تویوتا برای تولید این خودرو در استرالیا و مالزی افتتاح شدند.

gen%2009%20-%202000

تا به امروز، تویوتا مدل کرولا را در ۱۶ کارخانه‌اش در سراسر جهان (ژاپن، برزیل، کانادا، چین، هند، پاکستان، آفریقای جنوبی، تایوان، تایلند، ویتنام، ترکیه، ونزوئلا، استرالیا، انگلستان، ایالات متحده آمریکا با دو کارخانه) تولید کرده است. این مدل ۱۱ نسل دارد و بیش از ۴۴ میلیون دستگاه تویوتا کرولا در جهان به فروش رفته‌است. کرولا یکی از مهم‌ترین مدل‌های تویوتا در طول تاریخ ۷۹ ساله این کارخانه بوده به طوریکه از هر پنج خودرو فروخته شده تویوتا یک دستگاه کرولا بوده است.

gen%2011%20-%202016

جدیدترین نسل این خودرو با مدل E170 سال ۲۰۱۳ به بازار جهانی معرفی شد که نسبت به نسل‌های قبل سایز بزرگتری دارد. تویوتا کرولا دومین خودروی با سابقه طولانی تولید بعد از لندکروز بوده و یک هشتم سهم فروش را در صنعت خودرو از آن خود کرده‌است. از دیگر خودروهای با سابقه طولانی تولید فورد سری F و Mustang، شورلت Suburban و کوروت، مرسدس SL و پورشه ۹۱۱ را می‌توان نام برد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا