مکمل بنزین
گوناگونخبر

نمایشگاه خودرو پاریس: آئودی Q5 مدل ۲۰۱۷ بزرگ‌تر، سبک‌تر و لوکس‌تر!

کراس‌اوور Q5 یکی از موفقیت‌های بزرگ برای آئودی بوده که توانسته فروش خوبی در سراسر جهان داشته باشد؛ همین امر باعث شد آئودی از مدل ۲۰۱۷ آن در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی کند. همانند مدل‌های قبلی فضای درونی با بزرگترین جا به اندازه ۲۱.۵ فوت مکعب ( ۰.۶ مترمکعب)، حدود ۰.۵ فوت مکعب بزرگ‌تر برای بار طراحی شده است. این افزایش فضا، ابعاد خودرو را بزرگ‌تر کرده؛ مدل ۲۰۱۷ نسبت به مدل‌های قبلی از همه جهات مقداری بزرگ‌تر شده اما وزن آن ۹۰ کیلوگرم سبک‌تر شده که با یک بار رانندگی می‌توان آن را حس کرد.

2017-audi-q5-cargo-area

کاهش وزن آئودی Q5 مدل ۲۰۱۷ به دلیل استفاده از آلومینیوم و استیل در ساخت بدنه آن هست که باعث می‌شود این کراس‌اوور سرعت و کارایی بالاتر داشته باشد. طراحی داخلی حس آرامش را به سرنشینان می‌دهد، نمایشگر داخلی ۱۲.۳ اینچی برای نشان دادن اطلاعات خودرو تعبیه شده که دو حالت مسیریابی را در اختیار راننده قرار می‌دهد که دیگر هیچ عذر و بهانه ایی برای گم شدن در مسیر را نمی‌توان عنوان کرد!

2017-audi-q5-interior

آئودی بنابه‌ درخواست مشتریان مختلف اروپایی موتورهای گازوئیلی یا دیزلی را می‌تواند به کار ببندد. قطعا موتور این خودرو قدرتمندتر و اقتصادی‌تر از مدل‌های قبلی‌ است. موتور دیزلی ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری با ۲۸۶ اسب بخار یا موتور گازوئیلی با گنجایش ۲.۰ لیتر از انتخاب‌های مشتریان برای موتور این خودرو هست.

2017-audi-q5-shifter

سیستم جعبه دنده آئودی Q5 با ۳ گزینه: ۶ دنده دستی، ۷ دنده نیمه اتوماتیک S tronic یا ۸ دنده اتوماتیک tiptronic برای مشتریان با سلایق مختلف ارائه شده؛ هم‌چنین این خودرو مجهز به سیستم چهارچرخ کواترو، نشان از ایمنی بالاتر این کراس‌اوور نسبت به مدل‌های قبلی است.

2017-audi-q5-rear-03

آئودی Q5 مدل ۲۰۱۷ در کشور مکزیک تولید و سال آینده به بازار اروپا و آمریکا وارد می‌شود؛ قیمت پایه آن از ۴۵۱۰۰ یورو (حدود ۵۱ هزار دلار) شروع‌ می‌شود و پیش‌بینی شده این مدل آئودی در صدر جدول فروش کراس‌اوورها قرار گیرد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا