مکمل بنزین
گوناگونخبر

نمایش اوپل Ampera-e با قدرت پیمایش +500 کیلومتر در نمایشگاه خودرو پاریس!

این کارخانه‌ آلمانی با تولید Ampera-e طوفانی را در بین خودروهای سبز نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ به راه‌ انداخته؛ خودروی برقی اوپل توان پیمایش بیش از ۵۰۰ کیلومتر را بر اساس آزمایش‌ NEDC توانست برای خود ثبت کند. بنا به گفته کارل توماس نویمن (سئو اوپل) Ampera-e انقلابی را در تاریخ اوپل به وجود آورد و با طراحی فوق‌العاده و امکانات فراوان، قابلیت استفاده برای سفرهای با مسافت طولانی را برای مالکان خود فراهم می‌آورد.

2017-opel-ampera-e-0

درحالیکه انجام آزمایش NEDC برای امکان مقایسه توان خودروهای برقی لازم است، اما نتایج این آزمایش بازگو کننده استفاده واقعی خودرو برای کارهای روزمره نیست. در دنیای واقعی فاکتورهایی مانند خصوصیات جاده، شرایط آب و هوایی، نوع رانندگی یا مقدار بار موجود در خودرو روی کارایی خودروهای سبز تاثیرگذار هستند. بنابراین برای بدست آوردن نتایج نزدیک به دنیای واقعی، اوپل آزمایش رانندگی WLTP را روی Ampera-e انجام داد؛ بعد از تحلیل نتایج توسط مهندسان اعلام شد که توان پیمایش این خودرو برقی حدود ۳۸۰ کیلومتر است. با این حال، استفاده روزانه برای هر فرد و نحوه رانندگی و دیگر عوامل خارجی روی کارایی موتور برقی Ampera-e اثر می‌گذارد.

2017-opel-ampera-e-12

این خودروی برقی با طراحی اسپرت هم می‌تواند در دسته خودروهای مسابقه‌ایی قرار بگیرد. کارایی موتور برقی برابر با ۱۵۰ کیلووات با توان ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۲۶۶ پوند-فوت می‌تواند بدون هیچ مشکلی قدرت خود را در اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها به نمایش بگذارد. صفر تا پنجاه کیلومتر را این خودرو کامپکت برقی ۳.۲ ثانیه و ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت را ۷.۷ ثانیه طی می‌کند. اوپل Ampera-e در اتوبان‌ها می‌تواند حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت (۹۳ مایل بر ساعت) را داشته باشد.

2017-opel-ampera-e-14

اتومبیل‌های برقی مدل‌های ۲۰۱۷ سعی کرده‌اند موتور برقی را در کف خودرو قرار بدهند تا فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار بدهند که اوپل Ampera-e از این قانون تبعیت کرده و به‌طوریکه ۵ سرنشین به راحتی در خودرو می‌توانند جای گیرند.

2017-opel-ampera-e-7

اوپل با این خودرو برقی نشان داد که خودروهای برقی با این تکنولوژی توان پیمایش مسافت‌های طولانی را با یکبار شارژ دارند؛ برای مثال با آمدن این خودرو به ایران می‌توان با یک بار شارژ از تهران به اصفهان (فاصله حدود ۴۵۰ کیلومتر) رفت. اما سوال‌هایی که به میان می‌آید چقدر هزینه برق می‌شود و مدت زمان شارژ این خودرو چقدر است؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا