مکمل بنزین
گوناگونخبر

ساعت لوکس و جدید زنیت به افتخار عاشقان رنج روور!

در حال حاضر بسیاری از خودروسازان مطرح دنیا که معمولا محصولاتی سطح بالا، لوکس و گرانقیمت را در تولیدات خود دارند، با برندهای مطرحی در حوزه پوشاک، زیورآلات و ساعت در حال همکاری هستند تا نسخه هایی از این محصولات را به علاقه‌مندان و طرفداران خودروهای خود عرضه کنند. در آخرین همکاری انجام گرفته در این مورد، می‌توان به شرکت ساعت سازی معروف زنیت اشاره کرد که مدلی را برای برند محبوب رنجرور طراحی کرده است.

rangeroverzenith_02

در گذشته، استفاده از ساعت در مسابقات اتومبیل رانی مورد انتقاد فراوانی قرار داشت و به همین دلیل کرونومترها جایگزین ‌های معمولی شدند. از سال 1911 میلادی، شرکت ساعت سازی هویر (Heuer) یک نسخه مخصوص که به داشبورد خودروها آویزان می‌شد را معرفی کرد و بعد از مدتی شرکت Jaeger-LeCoultre، ساعت‌هایی را برای شرکت های خودروسازی طراحی کرد که به بخش ثابتی در داشبورد مدل‌های لوکس تبدیل شد.

range-zenith-9

اما امروزه طراحی ساعت برای برندهای مطرح و معروف خودرو رنگ و لعاب دیگری به خود گرفته و تقریبا به یک نماد اعتبار و شخصیت تبدیل شده است. نمونه بارز این موضوع را می‌توان در ساعت‌های بسیار لوکس و گرانقیمت شرکت Breitling مشاهده کرد که واقعا برای عاشقان و مالکان خودروهای بنتلی سنگ تمام گذاشته است. در واقع این روند به گونه‌ای جا افتاده که داشتن چنین محصولاتی می‌تواند سطح بالایی از پرستیژ و خاص بودن را القا کند.

zenith

همکاری جدیدی که بین کمپانی خودروسازی انگلیسی لندرور و شرکت ساعت سازی سوئیسی زنیت ایجاد شده، بواسطه تجربه و قدمت مثال زدنی هر دو برند، منجر به یک نقطه عطف در مهندسی و طراحی محصول شده است. درست زمانیکه لندرور از نسخه خاص SVAutobiography Dynamic رنجرور در نمایشگاه پاریس رونمایی کرد، زنیت هم به افتخار علاقه‌مندان به خوردوهای رنجرور، ساعت مچی جدید خود را با عنوان Primero Range Rover به معرض نمایش گذاشت.

range-rover-svautobiography-et-zenith-el-primero-chronograph

سری ساعت‌های El Primero زنیت، اولین نسخه کرنوگراف دنیا با قابلیت کوک دستی هستند که برای اولین بار در سال 1969 میلادی معرفی شدند. جالب اینجاست که درهمین سال کمپانی لندرور اولین ایده برای طراحی یک خودروی راحت و لوکس اما با قابلیت آفرود را مطرح کرد که نتیجه آن را می‌توان امروز در مدل‌های رنجرور این شرکت مشاهده کرد. به نظر این همکاری بسیار درست و شایسته اتفاق افتاده، مخصوصا اینکه هر دو شرکت در صنعت خودشان جزء پیشروها محسوب می‌شوند.

range-zenith-7

نسخه SVAutobiography Dynamic رنجرور در بالاترین رده محصولات تولیدی این شرکت انگلیسی قرار دارد و از آن بعنوان پویاترین و قدرتمندترین رنجرور فول سایز ساخته شده تا به امروز یاد می‌کنند. این خودرو به‌طور ویژه برای مشتریانی مهندسی و طراحی شده که به دنبال یک شاسی بلند کاملا اسپرت هستند و به همین دلیل ارتفاع آن نسبت به مدل معمولی، حدودا 8 میلیمتر کاهش یافته است. در این خودرو از یک پیشرانه 5 لیتری  8 سیلندر استفاده شده که بواسطه بهبودهای صورت گرفته توسط یک تیم متخصص، قدرت خروجی آن به 542 اسب بخار و گشتاور آن به 680 نیوتن برمتر رسیده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا