مکمل بنزین
گوناگونخبر

عرضه نسخه جدید کراس‌اوور لادا XRay با ارتقاء قابلیت آفرود

امروزه خیلی از افرادیکه به دنبال خرید خودروی جدید هستند، حتما در لیست خود چند مدل از خودروهای کراس‌اوور یا حتی SUV را می‌گنجانند. به همین دلیل است که بسیاری از خودروسازان طی چند سال اخیر تلاش کردند تا محصولات متنوعی را در این کلاس به بازار عرضه کنند و به نوعی به این تقاضا و سلیقه روبه رشد مشتریان پاسخ دهند. یکی از کشورهایی که مردم آن علاقه زیادی به این سبک خودروها دارند، روسیه است. در این کشور بیش از 40 درصد بازار خودرو را مدل‌های شاسی بلند و کراس‌اوورها تشکیل می‌دهند. در همین راستا کمپانی روسی آوتوواز تصمیم گرفته تا محصول پرفروش خود، یعنی لادا XRay را با اعمال تغییراتی مثبت در جهت بهبود قابلیت‌های آفرود، به بازار عرضه کند.

084cf1f5b6feaba1b0673ae3bf8c61c3821f8464

لادا XRay که جزء 10 خودروی محبوب و پرفروش روسیه در این کلاس قرار دارد، در نسخه جدید به قابلیتی مجهز شده که بواسطه آن راننده می‌تواند با فشردن دکمه‌های مجزا، عملکردهای کمکی همچون کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و سیستم کنترل کششی (TCS) را غیرفعال کند. این قابلیت جدید باعث می‌شود تا هنگام عبور از مسیرهای ناهموار و پرشیب، کنترل بیشتری در هدایت خودرو در دستان راننده باشد. البته باید گفت این سیستم‌ها تا زمانی غیرفعال باقی می‌مانند که سرعت خودرو کمتر از 50 کیلومتر برساعت باشد و به محض بالارفتن سرعت، به صورت خودکار فعال می‌شوند.

lada-xray-2

این قابلیت جدید و همینطور افزایش ارتفاع از سطح زمین تا 195 میلی‌متر در تمامی مدل‌های XRay تعبیه شده‌اند اما در پکیج پرستیژ که قیمتی بالاتر از مدل استاندارد دارد، شاهد استفاده از مجموعه جدیدی از رینگ‌های 17 اینچی، گارد برای قوس گلگیرها جهت بهبود آکوستیک، شیشه‌های دودی عقب، دوربین عقب، سیستم صوتی باکیفیت به همراه 6 بلندگو و سیستم ناوبری به روز شده هستیم.

lada-xray-rear-three-quarter-press-image

لازم به ذکر است که پلتفرم این خودرو توسط شرکت‌های نیسان و رنو توسعه یافته و در سه نسخه بنزینی 4 سیلندر به صورت 1.6 لیتری (105 اسب بخار)، 1.6 لیتری تقویت شده (112 اسب بخار) و 1.8 لیتری (121 اسب بخار) به بازار عرضه می‌شود. همچنین برای این خودرو هم سیستم انتقال قدرت دستی و هم اتوماتیک قابل سفارش است. اما نسخه جدید لادا XRay با این مشخصات اعلام شده، از هفته آینده وارد بازار خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. لادا xray تو بازار ایران موجود هست یا نه اگه هست قیکت فعلی چند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا