مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

نگاهی به رنو مگان مدل ۲۰۱۷!

رنو مگان از سال ۱۹۹۵ میلادی بعد از سری رنو ۱۹ به بازار آمد و تا به امروز توانسته با ارتقا در بخش‌های مختلفش به روزرسانی و تولید شود. سال ۲۰۱۶ رنو نسل جدید مگان طرح هاچ‌بک را به جهانیان معرفی کرد که بزرگتر و جا دارتر از مدل‌های قبلی و دارای چراغ‌های بیرون به شکل حرف C کشیده با طراحی متفاوت است. اما با ارائه مگان طرح سدان، این کارخانه فرانسوی می‌خواهد فروش بیشتری از خانواده مگان داشته باشد. رنو مگان در ایران توسط کارخانه پارس‌خودرو مونتاژ می‌شود و امید آن می‌رود با افزایش همکاری رنو با ایران این مدل در آینده نزدیک به کشورمان وارد شود.

screen-shot-2016-10-07-at-19-17-30

در حال حاضر رنو مگان در کارخانه‌ رنو در ترکیه و اسپانیا و تنها مدل سدان در بورسا ترکیه ساخته می‌شود و رنو این مدل را به۳۰ کشور جهان عرضه خواهد کرد. این مدل در قاره آفریقا، بازار آسیا، امارات متحده عربی و در اروپا تنها در ایتالیا، لهستان و رومانی با نوع‌های مختلف دو موتور بنزینی و سه موتور دیزلی با رنج توان بین ۹۰ تا ۱۳۰ اسب بخار به فروش خواهد رسید که در این مطلب ما به بررسی این خودرو خواهیم پرداخت.

 

پیشرانه و مشخصات فنی:

همانند کارخانه‌های آمریکایی، وسایل نقلیه رنو هم لیستی از موتورهای مختلف را دارند که در مورد مگان سدان هم ۵ موتور متفاوت برای مشتریان در نظر گرفته شده است. اولین نوع موتور بنزینی ۱.۶ لیتری با توان ۱۱۵ اسب بخار، گشتاور ۱۵۶ نیوتن‌ متر و جعبه دنده دستی ۵ سرعته یا ۱.۲ لیتری توربوشارژ با توان ۱۳۰ اسب بخار، گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر با جعبه دنده دو کلاجه ۷ سرعته یا ۶ دنده دستی تولید می‌شوند. مصرف سوخت برای موتور ۱.۶ و ۱.۲ لیتری به ترتیب برابر با ۶.۳ و ۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی و خروجی دی‌اکسید کربن ۱۴۲ و ۱۲۲ گرم در هر کیلومتر است.

2016-renault-megane-engine

موتورهای دیزلی ۳.۷ لیتری با سه توان ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌ متر، ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر و ۱۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر با گیربکس دستی ۶ دنده موجودند که برای موتور دیزلی با توان ۱۱۰ اسب بخار می‌توان گیربکس ۶ دنده دو کلاجه را هم سفارش داد. مصرف سوخت برای موتورهای دیزلی به طور میانگین ۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و خروجی دی‌اکسید کربن ۱۰۳ گرم در هر کیلومتر هست.

2017-renaultmeganesedan-50

طراحی خارجی و داخلی:

این خودروی چابک، زیبا و با وقار دارای ابعاد به طول ۴.۶۳، پهنای ۱.۸۱ و ارتفاع ۱.۴۴ متر طراحی شده‌است. این مدل با ۸ رنگ متالیک مرواریدی، جیوه‌ای، قهوه‌ایی، آبی، خاکستری، قرمز، مشکی و بژ و رنگ ساده سفید یخچالی به بازار عرضه می‌شود. طراحی خارجی سدان رنو مگان تقریبا همانند مگان هاچ‌بک ۵ درب است. برای مثال چراغ‌های جلویی شکل C کشیده با LED‌های دارای نور ۳ بعدی و چراغ‌های عقبی LED که مجهز به تکنولوژی نور ۳ بعدی قرمز رنگ با پهنای کم حتی روی درب صندوق عقب کار گذاشته شده؛ رینگ‌های ۱۸ اینچی ۵ پر خودرو را اسپرت‌تر و طول ۳۰ سانتی‌متر بیشتر از مدل هاچ‌بک فضای مناسبی را برای صندوق ماشین در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

screen-shot-2016-10-11-at-12-10-27

کابین فضای بزرگی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار داده به طوریکه:

  • برای سرنشینان جلو و عقب جای شانه به ترتیب ۱.۴۴۱، ۱.۳۷۷ متر و جای آرنج به ترتیب ۱.۴۲۹ و ۱.۴۱۳ تعبیه شده
  • فضای ۲۱۶ میلی‌متر برای پاهای سرنشینان عقب که ۳۷ میلی‌متر بیشتر از مدل ۵ درب است
  • صندلی‌های عقب با زاویه ۲۷ درجه کار گذاشته شده که فضای کافی برای بالای سر افراد قد بلند در عقب ماشین را فراهم می‌کند.

رنگ صندلی‌های داخل با دو رنگ مشکی و بژ با کیفیت چرم، پارچه یا مخمل ارائه می‌شود؛ نمایشگر داده‌های TFT برای راننده ۷ اینچ و تبلت RLINK2 برای سیستم صوتی و تصویری ۸.۷ اینچی قرار داده شده و در آخر سقف سدان رنو مگان سان‌روف است که برای تابستان‌ها به راحتی می‌توان پنجره سقف را باز کرد و از هوای بیرون لذت برد.

screen-shot-2016-10-11-at-12-18-10

امکانات و ایمنی:

برای این خودرو، رنو سعی کرده امکانات و ایمنی‌های مختلف را مانند سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار خروج از خط و فاصله امن، هشدار برای سرعت‌های بالای حد مجاز، کنترل تطبیقی کروز، سیستم تشخیص نقطه کور با تعبیه دوربین‌ در عقب و سنسورهای جلو، عقب و در کنار خودرو، سیستم هشدار خواب بودن راننده و کیسه‌های هوا جلو، گردن و کنار به کار گیرد. این خودرو در بازار جهانی رقیب سدان فورد فوکس ۱۷۲۲۵ دلاری و تویوتا کرولا با قیمت ۱۷۳۰۰ دلار خواهد بود.

2017-renaultmeganesedan-02

قیمت:

رنو با ارائه سدان اسپرت مگان توانسته جایگاه خود را در میان خودروسازان بزرگ دنیا تثبیت کند؛ هنوز این کارخانه‌ فرانسوی قیمتی برای این مدل اعلام نکرده، اما با دانستن قیمت هاچ‌بک ۲۳۹۵۶ دلاری و مدل اسپرت Tourer ۲۵۳۲۴ دلاری می‌توان حدس زد که سدان رنو مگان باید قیمت حدود ۲۵۵۰۰ دلار داشته باشد، اما به زودی در سال آتی میلادی قیمت آن اعلام خواهد شد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا