مکمل بنزین
گوناگونخبر

فراخوان تویوتا برای پریوس 2016 و 2017!

اوایل سال جاری میلادی، تویوتا به دلیل بروز نقص فنی در سیستم کیسه هوای خودروی پریوس، یک فراخوان جامع را ترتیب داد و حالا به خاطر یک مشکل ایمنی دیگر، بازهم مجبور شده تا این کار را برای پریوس تکرار کند. براساس گزارشات رسیده از نمایندگی تویوتا در منطقه آمریکای شمالی، این شرکت برای مدل‌های 2016 و 2017 خودروی پریوس یک فراخوان را تدارک دیده است. در این گزارش آمده، احتمال از کار افتادن ترمز پارک (ترمز دستی) برای حدود 92 هزار دستگاه از این خودروی تولیدی وجود دارد.

2016-toyota-prius-6

تویوتا اعلام کرده که رانندگان هیچ‌گاه نباید در هنگام توقف طولانی و در حالیکه خودرو روشن است و قصد دارند برای لحظاتی آنرا ترک کنند، اهرم دنده را روی حالتی غیر از پارک قرار دهند. اینکار باعث می‌شود تا مشکل ترمز پارک در پریوس تشدید شود. بنابراین همیشه در توقفات طولانی، اهرم تعویض دنده را برروی حالت پارک قرار دهید. خودروهای مشکل‌دار، هنگامیکه در سطوح شیب‌دار پارک شده و روشن هستند، علی‌رغم فعال بودن وضعیت ترمز پارک، احتمال به حرکت درآمدنشان وجود دارد.

2016-toyota-prius-5

تویوتا طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قصد دارد از ماه نوامبر برای مالکان این خودرو زمانبدی مراجعه به نمایندگی‌های اصلی خود را ترتیب دهد. هنگام این مراجعه، به صورت کاملا رایگان اتصالات ترمز بازدید و چند گیره در محل‌های تعیین شده و گردگیر نصب می‌شوند تا از بروز این مشکل جلوگیری شود. برای اینکه مالکان خودروی تویوتا پریوس متوجه وجود این نقص فنی در خودروی خود شوند، کافیست به وب سایت تویوتا مراجعه کرده و شماره شناسایی (VIN) را در قسمت مورد نظر وارد کنند. همینطور شماره تماس‌های اضطراری هم برای ارائه مشاوره توسط کارشناسان اعلام شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا