Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

دبی اولین شهری که به سیستم هایپرلوپ مجهز می شود!

بنا به گزارش وال‌استریت ژورنال، بندر جبل علی دبی اولین شهری خواهد بود که به سیستم تجاری هایپرلوپ مجهز خواهد شد. اما بهتر آن است که توضیحی درباره هایپرلوپ و ایده آن و هم‌چنین بندر جبل‌ علی بدهیم و خبر را با هم دنبال کنیم.

hyperloop33a

هایپرلوپ چیست؟

هایپرلوپ روش جدید جابجایی افراد و اجسام که بسیار سریع، کارا و با کمترین اثر بر روی محیط زیست به هر جا درجهان عمل می‌کند. سیستم هایپرلوپ نیروی محرکه الکتریسیته را برای جابجایی فرد یا بار در داخل یک لوله با محیط کم فشار به کار می‌برد. این وسیله نقلیه خودران فاصله‌ایی کم از ریل‌های ایجادی دارد که باعث می‌شود سرعت آن حتی از سرعت هواپیما در مسافت‌های طولانی بیشتر شود. سیستم تجاری هایپرلوپ-یک آلاینده‌های صوتی، تاخیرات، شرایط آب و هوایی و خطاهای راننده این وسیله نقلیه را کاهش می‌دهد. به عبارتی یکی دیگر از راه‌های مسافرت کردن در آینده استفاده از این وسیله نقلیه است.

hyperloop23

موسس و سرپرست این کارخانه شروین پیشاور است و حدود ۸ نفر از ایرانیان در تیم این پروژه همکاری دارند. هدف این پروژه ایجاد شبکه حمل و نقل بین بندر جبل علی با شهر فجیره، در طرف دیگر دبی، در کمتر از ۱۰ دقیقه است.

team_photo_min

شهر بندری جبل علی در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی دبی قرار دارد، این بندر در سال ۲۰۱۱ نهمین بندر شلوغ جهان شناخته شد که حدود ۱۳ میلیون بار کشتی‌های تجاری را در خود جای داد. بزرگترین بندر تجاری خاورمیانه اواخر دهه ۱۹۷۰ در خلیج فارس ساخته شد که امروزه ۵۰۰۰ کارخانه از ۱۲۰ کشور جهان در آن فعالیت دارند. در مصاحبه‌ایی سیف ال‌علی (سئو موسسه آینده دبی) هدف طولانی مدت را اینگونه بیان کرد: تصور کنید شما در ریاض زندگی می‌کنید، در دبی کار می‌کنید، شام را در ابوظبی میل می‌کنید و در قطر به سینما می‌روید، این کاری است که دبی سعی در تحقق آن دارد.

hyperloop-dubai

دبی ۵۰ میلیون دلار تا به حال برای این پروژه در هایپرلوپ-یک سرمایه گذاری کرده؛ بر اساس گفته‌های شروین پیشاور این کارخانه تا به حال ۱۶۰ میلیون دلار برای ساخت نمونه آزمایشی پروژه در نوادا آمریکا هزینه کرده که اگر نتایج پروژه آزمایشی موفقیت آمیز باشد، دبی اولین شهری خواهد بود که سیستم هایپرلوپ را روی آب و هم زیر آب خواهد داشت.

screen-shot-2016-10-15-at-17-38-49

ایده ایلان ماسک برای سیستم هایپرلوپ در اوت سال ۲۰۱۳ منتشر شد، ایده‌ایی که مردم می‌توانند در داخل لوله‌های فلزی همانند واگن‌های قطار با سرعت ۱۲۸۰ کیلومتر بر ساعت (۸۰۰ مایل بر ساعت) سفر کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.