مکمل بنزین
گوناگونخبر

حراج مرسدس بنز زرهی پادشاه سابق اردن!

ملک حسین، پادشاه سابق کشور اردن، از سال 1952 تا 1999 میلادی در این کشور حکومت کرد و به گفته نزدیکان، همیشه برای تردد و جابه‌جایی، بهترین و لوکس‌ترین خودروهای دنیا را طلب می‌کرد. یکی از خودروهای خانواده سلطنتی این پادشاه که از آن برای جابه‌جایی در املاک خصوصی آنها در کشور انگلستان استفاده می‌شد، مرسدس بنز 560 SEL بود. این خودرو با رنگ بدنه سفارشی و خاص آبی رنگ، در زمان خود یکی از با ابهت‌ترین مدل‌ها محسوب می‌شد.

1988-mercedes-benz-560-sel-king-hussein-jordan-2

زمان ساخت این مرسدس بنز به سال 1987 میلادی برمی‌گردد و درست یکسال بعد از خریداری شدن، کیت امنیتی و زرهی سطح B4 کمپانی مرسدس برای آن نصب شد. این آپشن که با هزینه تقریبی 240 هزار دلار در آن زمان تهیه شده بود، موارد امنیتی همچون شیشه‌های ضد گلوله و ضخیم، پوشش بدنه کاملا مقاوم دربرابر گلوله، سقف، کف و ستون‌های تقویت شده و مستحکم را برای این خودرو به ارمغان آورد. نصب این کیت مخصوص باعث شد تا وزن مرسدس بنز 560 SEL به نزدیکی 4 تن برسد.

1988-mercedes-benz-560-sel-king-hussein-jordan-6

با وجود سنگین وزن بودن، این خودرو به لطف بهره‌مندی از پیشرانه 5.6 لیتری هشت سیلندر با قابلیت تولید 300 اسب بخار قدرت، به خوبی از پس مانورهای سریع و حرکات پیچیده برمی‌آید. فضای داخلی این مرسدس بنز با تریم خاکستری رنگ و صندلی‌هایی با چرم مشکی رنگ طبیعی مزین شده و برخی آپشن‌های مدرن آن زمان مانند تلفن، صندلی‌های تمام برقی مجهز به گرم کن، سیستم صوتی حرفه‌ای Becker Mexico با قابلیت پخش سی‌دی و میکروفون داخلی متصل به بلندگوهای بیرونی و مخفی در جلوپنجره به چشم می‌خورند.

1988-mercedes-benz-560-sel-king-hussein-jordan-5

اگرچه 29 سال از زمان تولید این خودرو گذشته، اما مرسدس بنز 560 SEL همچنان می‌تواند به خوبی از پس انجام کارهای روزانه برآید. کارکرد کلی این خودرو، باتوجه به صفحه کیلومتر آن، تقریبا 41 هزار کیلومتر است و تمامی اقلام خودرو همچون بروشورهای تبلیغاتی، دفترچه راهنما، جعبه آچارها، مدارک مربوط به تعمیرات و سرویس و نگهداری موجود می‌باشند. این خودرو قرار است با قیمت پیشنهادی 35 هزار دلار در تاریخ 12 نوامبر در بیرمنگام انگلستان به چوب حراج گذاشته شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا