مکمل بنزین
برگزیده‌هاتماشاخانه

تست تصادف رنو کوئید را ببینید؛ صفر ستاره ایمنی!

تب ورود خودروی رنو کوئید این روزها به شدت بالا گرفته است. هموطنانی که تا چند روز پیش در فکر خرید پراید بودند، این روزها با امید ورود خودرویی خارجی، آن‌هم با برند شیک رنو تصمیم گرفته‌اند تا کمی دست نگه دارند، بلکه این محصول با دلسوزی خودروسازان و مسئولین کشورشان با قیمتی مناسب به دستشان برسد!

رنو کوئید، یکی از ارزان‌ترین خودروهای تولید شده کمپانی رنو با مشارکت همتایان هندی خود است که احتمالا وارد بازار کشورمان خواهد شد. وقتی خودرویی نام ارزان قیمت را با خود همراه دارد، معمولا به عنوان اولین رقیب پراید شناخته می‌شود. رنو کوئید با ظاهر مینی کراس اوور خود و قیمت ارزانش، هنوز نیامده، توانسته دل خیلی از خریداران قشر متوسط را برباید. خب تا اینجا مشکلی نیست!

ncap-kwid0920-699x380

درست است که پراید قیمت آن‌چنان بالایی ندارد (البته 20 میلیون کم نیست) اما عامل بیش از نیمی از مرگ و میرهای جاده‌ای ما به حساب می‌آید. پس باید در صورت جایگزین شدن این خودرو با محصولی خارجی، در کنار قیمت، به ایمنی محصول جدید هم نگاهی بی‌اندازیم.

مشکل همین‌جاست؛ نسل اول رنو کوئید، در تست‌های تصادف معتبر NCAP متاسفانه صفر امتیاز گرفته و با خیال راحت در رتبه اول غیر ایمن‌ترین محصولات جای گرفته است. پس از باز طراحی و رفع برخی مشکلات، در تست‌های بعدی این محصول توانسته است تنها یک امتیاز را از NCAP دریافت نماید که باز نشان از مشکلات فراوانش دارد.

خب، فکر نمی‌کنم بیش از این توضیح در این مورد ضرورتی داشته باشد.

بهتر است تست تصادف هر دو نسخه را ببینید…

 

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. به نظرمن اگر ۲۰ میلیون بدن ارزش خرید داره به نسبت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا