مکمل بنزین
گوناگونخبر

اپل تا اطلاع ثانوی پروژه تایتان را متوقف کرد!

در سال جاری میلادی کمپانی بزرگ اپل بسیار خبر ساز بود و تا به امروز هم انتشار انواع و اقسام این خبرهای مثبت و منفی ادامه داشته است. از عرضه آیفون جدید بدون جک هدفون گرفته تا خبر خرید کمپانی مک‌لارن نمونه‌هایی از این موارد می‌باشند. درجدیدترین مورد که توسط خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده، اینگونه عنوان شده که ظاهرا اپل تصمیم گرفته تا فعلا پروژه توسعه خودرو را متوقف کند.

apple3

براساس این گزارشات، برنامه اپل برای ورود به حوزه خودروهای هوشمند برقی و خودران، که تحت عنوان “پروژه تایتان” برنامه ریزی شده بود، متوقف شده و صدها نفر نیروی متخصص و معمولی که برای اینکار به خدمت گرفته شده بودند از کار برکنار و یا در قسمت‌های دیگر شرکت اپل مشغول به کار شدند. البته این به معنی حذف کامل این پروژه از طرف اپل نیست، بلکه به گفته بلومبرگ، به احتمال خیلی زیاد این پروژه در آینده‌ای نزدیک با اعمال تغییراتی مجددا راه اندازی خواهد شد.

apple2

اما دیگر بعید به نظر می‌رسد که شاهد عرضه یک خودروی کاملا مستقل از اپل باشیم و مطمئنا مشارکت با یک خودروساز مطرح بعنوان سیاست آینده اپل برای ورود به دنیای خودروها خواهد بود. از این رو گفته می‌شود که اپل تصمیم گرفته تا توانمندی خود را در حوزه فناوری‌های نوین برای خودروها عرضه کند و به همین خاطر قرار است به‌طور ویژه برروی سیستم رانندگی خودران متمرکز شود. اگرچه مزایای آشکاری در این سیاست برای اپل قابل تصور است اما هنوز امکان‌سنجی روشنی از طرف این شرکت برای چنین برنامه‌ای مشخص نشده، مخصوصا اینکه قرار بود تا ابتدای سال 2018 میلادی این طرح به مرحله اجرایی برسد.

apple1

به‌نظر خیلی از کارشناسان، اپل بسیار بلند پروازانه به این قضیه ورود کرد و ساخت یک خودروی مستقل را از صفر تا صد، با فرآیند تولید گوشی‌های هوشمند خود مقایسه کرده بود در صورتیکه در ادامه راه پی به مشکلات بسیار بزرگ در زمینه تامین قطعات و مشارکت تولید کنندگان برد. این موضوع وقتی پیچیده‌تر می‌شود که هنوز فناوری تولید خودروهای کاملا خودران به مرحله تکامل نرسیده و قطعه سازان فعال در این عرصه بسیار محدود می‌باشند. امیدواریم حالا که اپل تغییر رویه داده، در زمینه نرم افزاری و فناوری‌های نوین خودرویی فعالیت کرده و دست آوردهای منحصر به‌فردی را ارائه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا