مکمل بنزین
گوناگونخبر

10 واقعیت جالب در مورد کمپانی کیا موتورز

ما ایرانی‌ها به لطف حضور برخی از مدل‌ها در کشورمان، همچون پراید و ریو، به خوبی با برند کیا آشنا هستیم. البته در سال‌های اخیر خودروهای متنوعی از کمپانی کیا موتورز وارد ایران شده‌اند که به خوبی توانمندی این مجموعه را در تولید خودرو نشان می‌دهد. اما در این مطلب قصد نداریم به خودرو یا نوآوری خاصی از این شرکت اشاره کنیم، بلکه می‌خواهیم 10 واقعیت جالب و کوتاه را در مورد آن بیان کنیم.

kia

1- مقر اصلی این شرکت در سئول، پایتخت کره جنوبی واقع شده و پس از کمپانی هیوندای، بزرگترین تولید کننده خودرو در این کشور است.

2- در سال 2012 میلادی، کیا موفق شد با یک جهش چشمگیر، حدودا 1.6 میلیون دستگاه خودرو تولید و به فروش برساند.

3- عنوان “کیا” از شاخصه‌های زیان کره‌ای Sino مشتق شده و به معنی “صعود بر فراز آسیا” است.

4- آقای پیتر شرایر، مدیر ارشد بخش طراحی کیا موتورز است که تمامی طراحی‌های خیره کننده اخیر توسط وی انجام شده است. وی پیش از این بعنوان طراح در شرکت آئودی و مجموعه فولکس واگن مشغول به کار بود.

5- در سال 2013 میلادی، آقای هنک لی به سمت مدیر عاملی کیا منصوب شد و شرکت هیوندای 33.99 درصد سهام این کمپانی را خرید.

6- کیا اولویت‌گذاری بازار فروش خود را برای بازار خودروی اروپا درنظر گرفته و همه ساله تمرکز خود را در این حوزه افزایش داده است.

7- جلو پنجره مشبک که به “دماغه ببری شکل” معروف شده، از سال 2007 میلادی توسط تیم طراحی جدید تولید شد و باعث ایجاد یک زبان و امضای طراحی واحد بین محصولات کیا گردید.

8- شرکت کیا با هدف تولید دوچرخه در سال 1944 میلادی تاسیس شد و سپس درسال 1976 میلادی، به صورت تخصصی وارد موضوع تولید وسائل نقلیه با درجه نظامی برای ارتش کره شد. این شرکت درحال حاضر 6 محصول نظامی را در خط تولید دارد.

9- کمپانی کیا موتورز، قدیمی‌ترین خودروساز کره جنوبی محسوب می‌شود.

10- شعار رسمی این شرکت “قدرتی برای خلق شگفتی” است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا