مکمل بنزین
گوناگونخبر

علاقه شرکت‌های تیونینگ به ارائه خودروهای شاسی‌بلند لوکس و قدرتمند

شرکت‌های تیونینگ زیادی را می‌توان نام برد که به صورت حرفه‌ای در زمینه ارتقاء فنی و ظاهری خودروها درحال فعالیت هستند. سعی این مجموعه‌ها معمولا در ارائه محصولاتی است که مشابه آنها بنابه دلایلی در بازار وجود ندارند و این درحالیست که  تقاضای قابل توجهی برای آنها به‌چشم می‌خورد. یکی از دلایل اصلی که اخیرا بیشتر خودروسازان را از تولید خودروهای شاسی‌بلند لوکس و قدرتمند منع کرده، وضعیت نابسامان اقتصادی در دنیا است. بنابراین نقش تیونرها برای پوشش تقاضای موجود بسیار پررنگ‌تر از قبل شده، مخصوصا اینکه خریداران اینگونه محصولات دوست دارند تا نسبت به دیگران کاملا متمایز باشند.

tuner1

اگر بخواهیم این موضوع را به صورت مصداقی مطرح کنیم، باید به خبری که توسط بلاگ بی‌ام‌و منتشر شده اشاره کنیم مبنی بر اینکه شرکت مطرح آلپینا قصد دارد تا چندین مدل خودروی شاسی‌بلند بی‌ام‌و را تحت عمل جراحی قرار دهد. آلپینا در حال حاضر محصولات متنوعی را براساس محصولات این غول خودروساز آلمانی روانه بازار کرده است اما اخیرا اضافه شدن دو اسم تجاری جدید تحت عناوین XD4 و XB7، باعث خوشحالی علاقه‌مندان به SUVها شده است. اسامی محصولات آلپینا، معمولا با اضافه شدن یک حرف جدید به اسامی مدل‌های تولیدی بی‌ام‌و همراه می‌شود و این‌بار اگر حروف وسطی حذف شوند، به دو مدل جذاب X4 و X7 می‌رسیم.

tuner3

اگر مدل تولیدی XD3 دیزلی تویین توربو را که مبتنی برهمان BMW X3 است، مدنظر قرار دهیم، به احتمال خیلی زیاد XD4 هم یک شاسی‌بلند دیزلی خواهد بود. در XD3 از یک پیشرانه 3 لیتری استفاده شده که می‌تواند 350 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن برمتر گشتاور را تولید کند و  با این احتساب در XD4 با اعدادی بالاتر از این مواجه خواهیم بود. البته این ارتقاء خیلی نمی‌تواند چشمگیر باشد ولی درعوض، از لحاظ تزئینات و امکانات فضای کابین و بدنه این خودرو، باید منتظر هنرنمایی‌های متنوعی از آلپینا باشیم. اما اگر دوست دارید تا در قلمرو خودروهای شاسی‌بلند حکمرانی کنید، بهتر است حتما مدل XB7 را مدنظر قرار دهید.

tuner2

آلپینا XB7 یک SUV قوی هیکل و قدرتمند بر مبنای BMW X7 است که مطمئنا از لحاظ قدرت مانور، سرعت و چالاکی عملکرد بهتری داشته ولی از لحاظ ظاهری، همانند یک جنتلمن واقعی خودنمایی خواهد کرد. مدل X7 قیمتی بالاتر از صد هزار دلار دارد و به احتمال خیلی زیاد، XB7 از لحاظ قیمتی یک پله پایینتر از بنتلی بنتایگا ظاهر شود. گمانه زنی‌ها درباره تاریخ عرضه این دو محصول جدید از طرف آلپینا، از اواخر سال 2018 میلادی حکایت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا