Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

شاسی‌بلند CS95، محصول جدید چانگان موتورز!

این روزها به لطف حضور انواع و اقسام خودروهای چینی در بازار کشورمان که تحت برندهای متنوعی عرضه شده‌اند، به خوبی با برخی از خودروسازان این کشور آشنا شده‌ایم. بنابراین وقتی خبرهایی از تولید یک محصول جدید چینی که همتایان آن در ایران حضور دارند، می‌شنویم دوست داریم آن‌را با مخاطبان عزیز نیز درمیان بگذاریم. یکی از این شرکت‌های چینی که اتفاقا مدتی است سایپا با آن وارد همکاری شده، چانگان نام دارد. حتما مدل‌های ایدو و CS35 را در خیابان‌ها دیده‌اید. اخیرا تصاویری از یک عضو جدید متعلق به چانگان منتشر شده که CS95 نام دارد و درکلاس خودروهای شاسی بلند تولید شده است.

گفته شده که تمام تغییرات نهایی در این خودرو لحاظ شده و قرار است محصول نهایی دقیقا با این شکل و شمایل به بازار عرضه شود. اما باید گفت که چند ماه پیش و در نمایشگاه خودروی پکن، مدلی که از این خودرو به نمایش درآمده بود، کمی با این تولید نهایی تفاوت داشت. بعنوان نمونه، بارزترین تغییر را می‌توان در طرح جلو پنجره آن مشاهده کرد که از حالت جذاب و مفهومی مانند خود به یک مدل بسیار معمولی با خطوط افقی، که در اکثر خودروها دیده می‌شود، تبدیل شده است.

changan-cs95-2a-660x490

اگر چانگان جسارت به خرج می‌داد و از همان جلو پنجره متفاوت استفاده می‌کرد، شاید کمی برای روند طراحی در این قسمت خودرو، حداقل بین خودروسازان چینی، چالش‌برانگیز می‌شد. خوشبختانه فضای داخل کابین تفاوتی را با مدل نمایشگاهی ندارد. صفحه نمایش نچندان بزرگ این خودرو، به نظر فقط از طریق دکمه‌های تعبیه شده در ردیف پایین قابل کنترل کردن باشد و از صفحه لمسی خبری نیست.

چانگان وعده داده تا CS95 را به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر و از نوع بنزینی مجهز کند که توانایی تولید 180 اسب بخار قدرت را دارد. این پیشرانه با یک سیستم انتقال قدرت 6 سرعته اتوماتیک جفت می‌شود تا تمامی قدرت تولیدی را از طریق سیستم جدید چهار چرخ متحرک به کف خیابان و جاده منتقل کند. در قسمت عقب خودرو هم تفاوت خاصی دیده نمی‌شود اما به نظر می‌رسد در مدل نمایشگاهی قسمت پایین سپر از فرم بهتر، کیفیت رنگ بالاتر و قاب خروجی اگزوز بزگتر برخوردار بود که در تصاویر مربوط به مدل تولید شده نهایی، این موارد به چشم نمی‌خورند. هنوز اطلاعاتی درباره زمان عرضه به بازار و قیمت نهایی این خودرو در دسترس نیست.

2 دیدگاه
  1. pony car می گوید

    طراحی محافظه کارانه ای داره نه نیشه گفت بد و نه میشه گفت خوب تنها میشه گفت راضی کنندست از نام گذاری خودرو می توان فهمید که ابعادی در حد اندازه سانتافه یا سورنتو دارد در مورد قدرت پیشرانه و دو دیفرانسیل بودن در صورتی که کیفیت مناسب را در کنار قیمت قابل قبول را ارایه نماید می تواند به رقابت با رقبای قدری همچون اس۵ امید داشته باشد

  2. سروش می گوید

    یه کپی مسخره از رنج رور جدید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.