مکمل بنزین
گوناگونخبر

آیا فورد از تولید نسخه RS500 فوکوس انصراف داده؟  

از مدتی قبل حرف و حدیث‌های زیادی درمورد تولید نسخه هات‌ هاچ‌بک فورد فوکوس جدید، یعنی RS500 بوجود آمده، اما کمپانی فورد هنوز هیچ چراغ سبزی برای تولید آن نشان نداده است. براساس گزارشاتی که از منابع معتبر انگلیسی منتشر شده، احتمال دارد که این خودروی عملکردی سطح بالا هیچ‌گاه روشنایی روز را به خودش نبیند! به استناد این گزارشات، این خودرو که با عناوین جذابی همچون قدرت 400 اسب بخاری، خیلی از علاقه‌مندان را ذوق زده کرده بود، فقط 30 درصد شانس تولید شدن برایش باقی مانده است.

ford-focus-rs500-track-6-1

دلیل اصلی که برای این موضوع ذکر شده، نبود حاشیه سود بالا و بازار فروش خوب برای این خودرو است. اوایل سال جاری میلادی، تصاویری از نمونه اولیه این خودرو که برای تست به پیست نوربرگ رینگ برده شده بود، بدست آمد و به استناد آن، علاقه‌مندان تولید این ابرهاچ‌بک را بسیار محتمل می‌دانستند. البته از همان موقع تا به امروز، هیچ تائیدیه رسمی از طرف فورد برای تولید این محصول صادر نشد. شاید اگر فورد با هدف بازار اروپا به این خودرو نگاه می‌کرد، شانس تولید شدنش افزایش می‌یافت، زیرا آمریکایی‌ها تا زمانی‌که خودرویی همچون فورد موستانگ وجود داشته باشد، هیچگاه به دنبال خودروی کوچک و هاچ‌بک نخواهند رفت.

2010-ford-focus-rs500-1

مسئله مهم دیگری که در این میان مطرح است، تنگنای زمانی می‌باشد. انتظار می‌رود فورد نسل جدید فوکوس را اواخر سال آینده میلادی و یا نهایتا تا اوایل 2018 معرفی و رونمایی کند و به همین دلیل شاید زمان لازم برای تمرکز برروی تولید یک نسخه جدید مبتنی بر مدل فعلی به پایان رسیده باشد. تقریبا 6 سال از زمان عرضه فوکوس RS500 می‌گذرد، خودرویی که با کمی ارتقاء فنی، مبتنی بر همان پیشرانه 2.5 لیتری 5 سیلندر توربوشارژدار مدل معمولی روانه بازار شده بود. شایعات زیادی وجود دارد مبنی براینکه اگر RS500 جدید تولید شود، به پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری توربودار مجهز خواهد شد که می‌تواند قدرت خروجی فوق‌العاده 400 اسب بخاری را به نمایش بگذارد. به هرحال باید منتظر ماند و دید که سیاست فورد در مورد این خودرو به چه شکل دنبال خواهد شد ولی آنطورکه از دلایل عنوان شده مشخص است، انصراف فورد از این پروژه بسیار محتمل ارزیابی می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا