مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به خودروهای شاسی‌بلند در نمایشگاه اتومبیل لس‌آنجلس!

این هفته در نمایشگاه اتومبیل لوس‌آنجلس خودروهای شاسی‌بلند ایتالیایی، ژاپنی، انگلیسی، آلمانی، سوئدی یا آمریکایی به نمایش درخواهند آمد. همانطوری که قیمت گاز در آمریکا کاهش پیدا کرده، فروش کامیون‌ها و خودروهای سایز بزرگ در سالهای اخیر افزایش یافته، از این روی کارخانه‌های خودروسازی روی به تولید شاسی‌بلند‌ها کرده‌اند. بعلاوه خودروهای شاسی‌بلند معمولا برای خودروسازان هزینه کمتر برای خودروسازان ولی قیمت بالاتری در فروش را دارند. در این مطلب نگاهی اجمالی به مدل‌های شاسی‌بلند که در این نمایشگاه رونمایی خواهند شد می‌اندازیم.

آلفا رومئو: اولین شاسی‌بلند این کارخانه ایتالیایی قراراست در این نمایشگاه رونمایی شود که برگرفته از طراحی مدل جیولیا سدان هست که آن را Stelvio نامیده‌اند. این نام برگرفته از گردنه کوهستان مشهور Stelvio در شمال ایتالیا هست. اطلاعات کمی درباره این خودرو منتشر شده مانند موتور فوق‌العاده قدرتمند، طراحی اسپرت که برای مسابقات آفرود مناسب ارزیابی شده‌است.

جیپ: مدل جدید شاسی‌بلند با اسم جیپ کامپس به این نمایشگاه می‌آید؛ گفته شده طراحی آن همانند جیپ گراند Cherokee هست.

636144983706488006-la-auto-show-preview-04

سوبارو: این برند ژاپنی با اعلام کانسپت جدید شاسی‌بلند خود به دنیای این خودروها قدم گذاشته و قصد دارد خودروهای با سه ردیف صندلی برای شاسی‌بلندهایش تولید کند. این کارخانه اعلام کرده تولید این مدل را از بهار سال ۲۰۱۸ میلادی شروع خواهد کرد و هنوز نامی برای مدل شاسی‌بلند خود در نظر نگرفته‌است.

مینی: خودروی شاسی‌بلند این کارخانه انگلیسی مینی کانتری‌من هست که بزرگترین سایز خودروی تولید شده از این کارخانه بوده و دارای طراحی شبیه به مدل معروف بی‌ام‌و X1 است. این خودروی پلاگین هیبریدی فضای بزرگ و موتور قدرتمندتری نسبت به مدل‌های قبلی‌ دارد.

636144983730200158-la-auto-show-preview-11

گروه فولکس‌واگن: فولکس‌واگن شاسی‌بلند سایز متوسط Q5 آئودی را در نمایشگاه اتومبیل لوس‌آنجلس رونمایی خواهد کرد. از مدل دیگر این کارخانه اطلس هست که گنجایش ۷ نفر سرنشین در سه ردیف صندلی به همراه فضای کافی برای چمدان‌هایشان فراهم کرده و از بهار سال آینده در ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رود.

ولوو: این کارخانه سوئدی مدل اسپرت واگنی S90 را در رده مدل‌های شاسی‌بلند معرفی خواهد کرد؛ بسیاری از خودروسازان از این موضوع شاکی هستند ولی ولوو به علت سابقه و ریشه‌ایی مه در تولید خودروهای خانگی دارد این مدل‌ را در صف مدل‌های شاسی‌بلند قرار داده‌است.

فورد: این کارخانه ساب کامپکت شاسی‌بلند به نام اکواسپرت را روانه نمایشگاه خواهد کرد که رقیب شورلت Trax و هوندا HR-V در بازار خودرو می‌شود. طراحی سپر جلوی این شاسی‌بلند از مدل فورد Edge الهام گرفته شده‌است.

636144983657347691-la-auto-show-preview-08

تویوتا: مدل شاسی‌بلند در سایز کوچک را این کارخانه ژاپنی با مدل CH-R معرفی‌ خواهد کرد. این شاسی‌بلند در ترکیه تولید می‌شود و می‌تواند رقیبی برای نیسان جوک و هیوندا ولوستر باشد.

میتسوبیشی: این برند در حال حاضر زیرمجموعه نیسان-رنو با کانسپت شاسی‌بلند برقی eX به نمایشگاه اتومبیل لوس‌آنجلس می‌آید. این برند با وجود رسوایی در آزمایشات سوخت خودرو توانست با پیشینه قوی در تولید مدل‌های شاسی‌بلند در چتر حمایت نیسان-رنو قرار بگیرد و از ورشکستگی نجات پیدا کند.

636144983953593590-la-auto-show-preview-06

لندرور: شاسی‌بلند‌های معروف این کارخانه بریتانیایی با مدل بزرگ دیسکاوری به نمایشگاه می‌آید. از ویژگی‌های این مدل جدید سه ردیف صندلی در کابین، وزن کمتر نسبت به مدل قبلی حدود ۴۵۰ کیلوگرم و در نتیجه سوخت کمتر است.

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا