مکمل بنزین
گوناگونخبر

آکورا برای فرار از بحران فروش، دست به دامن تغییرات در طراحی می‌شود!

بازار رقابتی خودرو در دنیای امروز بسیار پیچیده‌تر از هر زمان دیگری است. یعنی دیگر نباید توقع داشت که خریداران صرفا به اعتبار اسم و رسم یک تولید کننده و تجربیات موفق گذشته آن، اقدام به خرید محصولات جدید کنند. به عبارت دیگر وجود محصولات متنوع و به روز، که از لحاظ طراحی و قابلیت‌ها و همینطور قیمت فروش بسیار رقابتی ظاهر شده‌اند، کار را برای داشتن فروش موفق و بدون دردسر بسیار دشوار کرده است. به همین دلیل در چند سال اخیر شاهد آن هستیم که بسیاری از شرکت‌های مطرح و بزرگ برای اینکه خودروسازان تازه وارد و یا بدون اسم و رسم برای آنها مشکل جدی ایجاد نکنند، زبان طراحی و یا حتی قیمت محصولاتشان را درجهت مثبت و به نفع مشتری تغییر داده‌اند.

۲۰۱۶-acura-precision-concept-chicago-05a

یکی از این برندهای معروف که اخیرا دچار مشکلات جدی در فروش محصولاتش شده، آکورا نام دارد. این برند که جزء زیرمجموعه لوکس کمپانی ژاپنی هوندا است، در یکی دو سال اخیر و به خصوص در بخش کلاس سدان، نتوانسته به فروش مورد نظر دست پیدا کند و حالا خبرها از این حکایت دارند که این شرکت تصمیم گرفته تا دست به دامن یکسری تغییرات گسترده در طراحی محصولاتش شود. براساس تحلیل‌هایی که کارشناسان این حوزه انجام داده‌اند، تمرکز بیش از حد آکورا برروی مدل‌های شاسی‌بلند و کراس‌اوور را عامل اصلی این مشکل و غافل شدن آن از بخش خودروهای سدان می‌دانند.

۲۰۱۶-acura-precision-concept-chicago-04

این مشکل از سال ۲۰۱۵ میلادی وارد مرحله جدی شده و امسال هم با ۱۰.۵ درصد کاهش فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به حالت بحرانی درآمده است. آقای مت اسلوشر، مدیر روابط عمومی آکورا، از تصمیم جدی این شرکت برای استفاده از یک زبان طراحی کاملا برجسته، همانند چیزی که در مدل کانسپت Precision استفاده شده، خبر داده تا به کمک آن نتایج مثبتی برای فروش محصولات، هرچند در طولانی مدت، برای این شرکت حاصل شود. یکی از نقاط برجسته در طراحی مدل مفهومی Precision، مربوط به طرح جلوپنجره الماس شکل و پنج ضلعی آن می‌شود.

۲۰۱۷-acura-mdx-2

آکورا از این المان طراحی در شاسی بلند MDX مدل ۲۰۱۷ استفاده کرد و همین عامل باعث شد تا فروش این خودرو به میزان ۱۴.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش یابد. البته طبق گفته مدیران این شرکت، فروش خودروهای شاسی بلند آکورا هم به اندازه دلخواه نیست ولی طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، قرار است با اضافه کردن برخی مدل‌های جدید که فقط برای بازارهایی خاص، مثل چین، درنظر گرفته شده، بر مشکلات موجود غلبه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا