مکمل بنزین
گوناگونخبر

بازگشت فورد برونکو ۲۰۲۰ یک شایعه نیست

در سال ۱۹۹۶، فیلم The craft در صدر باکس‌آفیس قرار گرفت، هالک شگفت‌انگیز به صورت انیمیشن بود، The Slash رسما از گروه “Guns N Roses” خارج شد، و خط تولید اتومبیل به یاد ماندنی فورد برونکو نیز به راه افتاد.
در سال ،۲۰۱۶ ادامه فیلم The craft در راه است، فیلم هالک از بهترین فیلم‌های مجموعه انتقامجویان معرفی شده، حاصل بازگشت اعضای گروه “Guns N Roses” وتور آنها چیزی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بوده‌است و بازگشت فورد برونکو نیز قطعی شد.
قدرت فراوان فورد برونکو در مسیرهای ناهموار و قابلیت‌های منحصربه‌فرد این اتومبیل بسیار ستودنی بود، به طوری که متوقف شدن خط تولید آن افراد زیادی را سوگوار کرد. در سال ۲۰۰۴، بعد از ۱۰ سال از توقف تولید برونکو کمپانی فورد کانسپتی از این اتومبیل ارائه داد که بر شایعات مبنی بر بازگشت دوباره این اتومبیل شاسی‌بلند موج زد. از آن زمان تا کنون شاهد تیزهای متفاوتی از این اتومبیل منحصربه‌فرد بوده‌ایم و به دنبال آن شایعات نیز بیشتر شده‌اند. ولی اتفاق خاصی طی این مدت رخ نداد.

بیانیه ترامپ جرقه‌ای برای پرده‌برداری از برونکو
در اولین مناظره ریاست جمهوری دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، ترامپ به انتقال شغل‌های آمریکایی‌ها به مکزیک و چین اشاره کرد؛ برای مثال انتقال کارخانه اتومبیل‌های‌ کوچک فورد به مکزیک.
در ادامه مناظره کمپانی فورد و اتحادیه کارگران AUW در توئیتر چنین نوشتند: “انتقال کارخانه‌ها از اوهایو و میشیگان هیچ تاثیری بر اشتغال آمریکایی‌ها ندارد، زیرا دو اتومبیل جدید این کمپانی در کارخانه های آمریکا تولید خواهند شد.”
کمی بعد از پایان مناظره، بیل جانسون مسئول UAW راز بزرگی را برای ماشین دوستان برملا کرد. یکی از خط‌های تولید متعلق به نسل ششم فورد برونکو است که در کارخانه فورد واقع در میشیگان خواهد بود و تا سال ۲۰۲۰ به طول می‌انجامد. خط تولید دیگر متعلق به پیکاپ رنجر سایز متوسط است که انتظار می‌رود به زودی آغاز شود.
توئیت کمپانی فورد که بعد از مناظره منتشر شد مبنی بر جایگزین‌های فوکس و C-Max اتومبیل های کامپکتی بود که خط تولید آنها به مکزیک منتقل می‌شود. در واقع این کمپانی دو نام برونکو و رنجر را برای کارخانه میشیگان به زبان آورده‌ و قراردادی نیز مطابق با همین اخبار میان UAW و فورد منعقد شده است. تاریخ مورد انتظار برای مشاهده فورد برونکو سال ۲۰۲۰ است.

۲۰۲۰-ford-bronco-b6g-8

تاکنون اطلاعات به دست آمده فقط در رابطه با نام اتومبیل است
بدون شک الان بهترین زمان برای بازگشت برونکو است. هزینه بنزین نسبت به سال‌های قبل پایین تر آمده و در نتیجه اتومبیل‌های شاسی‌بلند و وانت‌ها فروش بسیار بالایی داشته‌اند. جیپ Wrangler نیز از فرصت استفاده کرده و به واسطه رقیبان کمتر به فروش بیشتر دست بافته است . بازار اتومبیل‌های دو درب آفرود نیز از برونکو جدید استقبال می‌کند.
کمپانی فورد در این زمینه اعلام کرده که در مراحل اولیه طراحی و تولید برونکو هستند، یعنی بزرگترین عامل ناامید کننده برای هواداران این اتومبیل مشخص نبودن طراحی آن است. همین موضوع باعث شده‌ است افراد فراوانی بهترین طرح‌های خود را به نمایش بگذارند؛ در این میان می‌توان به سایت اینترنتی Bronco6G.com اشاره کرد. این هواداران از کانسپت نمایشگاه بین‌المللی آمریکا ۲۰۰۴ کمک جسته‌اند و طراحی مدرنی از نسل ۶ این اتومبیل ارائه داده‌اند.
تفاسیری مبنی بر طراحی کلاسیک بدنه این اتومبیل وجود دارد؛ یعنی چراغ‌های جلوی گرد و جلو پنجره نیز مشبک خواهد بود. منتهی این طرح به شکلی مدرن پیاده سازی می شود به طوری که به بهترین شکل در جاده‌های ناهموار خودنمایی خواهد کرد. اکنون چه قطعاتی زیر کاپوت قرار می گیرند. کانسپت ۲۰۰۴ این اتومبیل دارای شاخصه هایی همچون موتور ۲ لیتری توربو دیزل ۱۴، گیربکس ۶ سرعته دو دیفرانسیل بود.
اختلاف نظری نیز میان کارشناسان وجود دارد که آیا سقف برونکو ۲۰۲۰ در رقابت با مدل Wrangler تاشو خواهد بود یا به شکلی دیگر طراحی خواهد شد. ناگفته نماند در bronco6g.com مطلبی منتشر شده‌ مبنی بر اینکه کمپانی فورد دو مدل Wranger Unlimited و Unlimited Rubicons را با هدف ارزیابی‌های بیشتر این اتومبیل و بهره جستن از نقاط قوت آن‌ها خریداری کرده است.
اکنون انتظار، امید، و خیال پردازی به همان اندازه رانندگی کردن با این اتومبیل لذت‌بخش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا