مکمل بنزین
گوناگونخبر

استون مارتین از نسخه Vanquish S با ۶۰۰ اسب بخار قدرت رونمایی کرد!

خیلی از علاقه‌مندان به خودروهای سوپر اسپرت منتظر بودند تا در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس امسال، خودنمایی استون مارتین را با محصولات جدید مشاهده کنند اما این خودروساز انگلیسی به دلایلی نامعلوم از حضور در این نمایشگاه انصراف داد. البته این تصمیم به معنی آمادگی نداشتن برای حضور در نمایشگاه نبود زیرا استون مارتین امروز از نسخه S سوپر اسپرت مطرح خود یعنی ونکوئیش رونمایی کرد. این نسخه در واقع دومین نسل ارتقاع یافته از ونکوئیش به حساب می‌آید که در بخش‌های مهمی همچون پیشرانه، شاسی و آیرودینامیک دچار تحول شده است.

aston_3

در قسمت پیشرانه، استون مارتین باتوجه به انجام یکسری تغییرات فنی توانسته قدرت خروجی موتور ۱۲ سیلندر ۶ لیتری با سیستم تنفس طبیعی را تا ۶۰۰ اسب بخار افزایش دهد درصورتیکه گشتاور تولیدی آن همچنان برروی ۶۳۰ نیوتن برمتر باقی مانده است. دستاورد این ارتقاء فنی در بخش پیشرانه، کاهش ۰.۳ ثانیه‌ای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ونکوئیش نسخه S شده و این یعنی خودرو می‌تواند ظرف ۳.۵ ثانیه به این سرعت دست پیدا کند. البته حداکثر سرعت خودرو تغییر خاصی نکرده و همچنان رکورد ۳۲۰ کیلومتر برساعت برای آن محفوظ است.

تجدید نظر جدی در بخش سیستم تنفسی این سوپر اسپرت باعث شده تا حجم هوای بسیار بالاتری به داخل مجموعه موتور راه پیدا کند که این کار منجر به تولید قدرت بالای پیوسته و بدون مشکل توسط پیشرانه در دور موتورهای بالا و یا به اصطلاح ردلاین شده است. سیستم انتقال قدرت ۸ سرعته ونکوئیش هم دستخوش تغییراتی شده تا عملکرد آن برای تعویض دنده‌ها نسبت به قبل کمی سریعتر و دقیقتر شود و از طرفی در سرعت‌های پایین هوشمندتر عمل کند. سیستم تعلیق تیون شده این خودرو برای سواری عادی و گشت زدن‌های معمولی همانطور نرم و انعطاف‌پذیر باقی مانده اما با انتخاب حالت رانندگی اسپرت، به وضوح خشکی و سفتی خاصی ایجاد می‌شود.

در کیت بدنه جدید ارائه شده همراه این خودرو از باله پایینی سپرجلو، دیفیوزر در پایین سپر عقب و اگزوزهای چهارتایی با طراحی جدید و همگی از جنس فیبرکرببنی استفاده شده که در کنار آرم Vanquish S به خوبی می‌توان ایجاد تمایز ظاهری را با مدل معمولی مشاهده کرد. از آپشن‌های قابل سفارش جدید برای این خودرو می‌توان به رینگ‌های ۲۰ اینچی ۵ پره، هواکش‌های فیبرکربنی روی کاپوت جلو و همینطور طراحی‌های گرافیکی بسیار زیبا و متنوع روی بدنه اشاره کرد.

aston_2

فضای داخل کابین ونکوئیش S در نوع خودش بسیار دیدنی و جذاب طراحی شده است. استفاده از تریم چرم مخصوص با طرح Filograph برای صندلی‌ها، سقف و بخش‌هایی از داشبورد به همراه تزئیناتی از جنس فیبرکربن و ابریشم در قسمت‌های مختلف، جلوه بی نظیر و بسیار لوکسی را ایجاد کرده است. استفاده از سیستم سرگرمی فوق العاده پیشرفته به همراه سیستم صوتی حرفه‌ای و باکیفیت Bang & Olufsen که می‌تواند ۱۰۰۰ وات قدرت خروجی واقعی را از طریق ۱۳ بلندگو منتقل کند، قطعا هیجان رانندگی با این سوپر اسپرت را دوچندان خواهد کرد. تولید ونکوئیش نسخه S در دو استایل کوپه و ولانته برنامه‌ریزی شده و قیمت پایه برای آن حدودا ۳۰۰ هزار دلار تعیین شده که از ماه آینده میلادی وارد بازار فروش می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا